AEGON

De laatste 30 jaar van je leven

"Wat doe je met pakweg de laatste 30 jaar van je leven?" Deze vraag moet mensen prikkelen om na te denken over hun pensioen. Dat is nodig, want voor veel mensen is hun pensioen een ver van mijn bed show, het is ingewikkeld en het is voor later. Tegen pensioenen lijkt een natuurlijke weerstand te bestaan. Met de campagne `Eerlijk over later' wil AEGON deze weerstand doorbreken en mensen aanzetten om na te denken over hun pensioen. Met de documentaire `LATER' is een bijzondere campagne van start gegaan.

Bijzonder
"Het bijzondere van deze campagne is dat AEGON geen oordeel geeft of zegt wat je moet doen, er wordt alleen gevraagd zelf na te denken over je pensioen." aldus Jan Driessen, directeur Communicatie van AEGON-Nederland. De campagne bestaat dan ook niet uit `gewone' advertenties en spotjes waarvoor de teksten en de situaties bedacht zijn. Al het materiaal komt direct uit de documentaire `LATER'. In deze documentaire komen gewone Nederlanders aan het woord over hun beleving van pensioen. Deze mensen `figureren' in advertenties, tv-spotjes en op abri's. Wat je ziet is de beleving van deze mensen en komt niet uit de koker van een reclamemaker. Daardoor is de boodschap van de campagne persoonlijker en directer en zet aan tot denken. De documentaire `LATER' werd afgelopen week door RTL uitgezonden en is te zien op www.rtlgemist.nl of www.aegon.nl/pensioen (vanaf vrijdag 24 oktober actief).

Eerlijk
AEGON wil een eerlijk antwoord geven op vragen over pensioenen. De campagne belooft geen witte standen, wereldreizen of huizen in het buitenland maar verwijst naar een site (www.aegon.nl/pensioen) waarop begrijpelijk over pensioenen wordt geschreven en waarop mensen zich kunnen voorbereiden op een gesprek met hun pensioenadviseur. "Wanneer het pensioen niet meer zo'n moeilijk onderwerp is kunnen mensen zich beter een voorstelling maken van hun situatie en ook beter voor zichzelf bepalen welke pensioen het beste bij ze past en wat ze daarvoor kunnen doen" zegt Jan Driessen.
De Campagne `Eerlijk over later' maakt deel uit van de grote AEGON campagne `Eerlijk over ...' die in mei van dit jaar start is gegaan.

Campagne
De campagne start op vrijdag 24 oktober, loopt tot zaterdag 20 december en bestaat uit een advertentie (24 oktober in De Telegraaf), tv-spotjes (vanaf 25 oktober) en abri's (vanaf 3 november). Er is gekozen voor een campagne waarbij niet alle mogelijke campagnemiddelen worden ingezet, maar een aantal middelen intensief wordt benut. Hiermee wordt een versnippering van het budget voorkomen en wordt de doelgroep, 30-45 jarigen, optimaal bereikt. Jan Driessen hierover: "Mensen in deze leeftijdsgroep denken nog te weinig na over hun pensioen, terwijl dit wel de leeftijd is om je pensioenzaken op een rijtje te zetten en te overwegen of je meer wilt doen dan je nu al geregeld hebt. We zijn gewend pas rond ons vijftigste na te gaan denken over het pensioen. Dat is te laat."
Goed nieuws voor uw woonlasten