AEGON
De laatste 30 jaar van je leven
"Wat doe je met pakweg de laatste 30 jaar van je leven?" Deze vraag
moet mensen prikkelen om na te denken over hun pensioen. Dat is nodig,
want voor veel mensen is hun pensioen een ver van mijn bed show, het
is ingewikkeld en het is voor later. Tegen pensioenen lijkt een
natuurlijke weerstand te bestaan. Met de campagne `Eerlijk over later'
wil AEGON deze weerstand doorbreken en mensen aanzetten om na te
denken over hun pensioen. Met de documentaire `LATER' is een
bijzondere campagne van start gegaan.
Bijzonder
"Het bijzondere van deze campagne is dat AEGON geen oordeel geeft of
zegt wat je moet doen, er wordt alleen gevraagd zelf na te denken over
je pensioen." aldus Jan Driessen, directeur Communicatie van
AEGON-Nederland. De campagne bestaat dan ook niet uit `gewone'
advertenties en spotjes waarvoor de teksten en de situaties bedacht
zijn. Al het materiaal komt direct uit de documentaire `LATER'. In
deze documentaire komen gewone Nederlanders aan het woord over hun
beleving van pensioen. Deze mensen `figureren' in advertenties,
tv-spotjes en op abri's. Wat je ziet is de beleving van deze mensen en
komt niet uit de koker van een reclamemaker. Daardoor is de boodschap
van de campagne persoonlijker en directer en zet aan tot denken. De
documentaire `LATER' werd afgelopen week door RTL uitgezonden en is te
zien op www.rtlgemist.nl of www.aegon.nl/pensioen (vanaf vrijdag 24
oktober actief).
Eerlijk
AEGON wil een eerlijk antwoord geven op vragen over pensioenen. De
campagne belooft geen witte standen, wereldreizen of huizen in het
buitenland maar verwijst naar een site (www.aegon.nl/pensioen) waarop
begrijpelijk over pensioenen wordt geschreven en waarop mensen zich
kunnen voorbereiden op een gesprek met hun pensioenadviseur. "Wanneer
het pensioen niet meer zo'n moeilijk onderwerp is kunnen mensen zich
beter een voorstelling maken van hun situatie en ook beter voor
zichzelf bepalen welke pensioen het beste bij ze past en wat ze
daarvoor kunnen doen" zegt Jan Driessen.
De Campagne `Eerlijk over later' maakt deel uit van de grote AEGON
campagne `Eerlijk over ...' die in mei van dit jaar start is gegaan.
Campagne
De campagne start op vrijdag 24 oktober, loopt tot zaterdag 20
december en bestaat uit een advertentie (24 oktober in De Telegraaf),
tv-spotjes (vanaf 25 oktober) en abri's (vanaf 3 november). Er is
gekozen voor een campagne waarbij niet alle mogelijke campagnemiddelen
worden ingezet, maar een aantal middelen intensief wordt benut.
Hiermee wordt een versnippering van het budget voorkomen en wordt de
doelgroep, 30-45 jarigen, optimaal bereikt. Jan Driessen hierover:
"Mensen in deze leeftijdsgroep denken nog te weinig na over hun
pensioen, terwijl dit wel de leeftijd is om je pensioenzaken op een
rijtje te zetten en te overwegen of je meer wilt doen dan je nu al
geregeld hebt. We zijn gewend pas rond ons vijftigste na te gaan
denken over het pensioen. Dat is te laat."
Goed nieuws voor uw woonlasten