Ingezonden persbericht
Marketingfacts zet de wereld op zijn kop
Van weblog tot magazine
Amstelveen, 23 oktober 2008 - Marketingfacts, Nederlands grootste weblog over online marketing, lanceert tijdens de Webwinkelvakdagen op 28 en 29 januari 2009 in de Jaarbeurs Utrecht Marketingfacts Magazine. Hiermee maakt Marketingfacts als eerste marketingblog de stap van online naar print. De initiatiefnemers schatten in dat er vanuit de branche ongeveer 25.000 (online) marketingprofessionals, behoefte is aan diepgaande en hoogstaande bewaarinformatie.
Het magazine is een van de concrete uitwerkingen van de strategische samenwerking tussen uitgever Lenthe (bekend van onder andere MarketingTribune) en Marketingfacts. Samen maken ze deze crossover van oude en nieuwe media. Maarten Timmers Verhoeven, uitgever en directeur van Lenthe: 'Dit is een echte mijlpaal: bottom-up publishing in de praktijk!'
Marco Derksen, oprichter van Marketingfacts: 'Marketingfacts.nl is een begrip onder online marketeers. Met het jaarboek en de cursussen bereiken we ondertussen ook steeds meer traditionele marketeers die meer willen weten over online marketing en nieuwe media. Om deze groep beter en frequenter te kunnen bedienen, is het Marketingfacts Magazine een goede aanvulling.'
Diepgang
Marketingfacts Magazine verschijnt tweemaandelijks en wil diepgaande en hoogstaande informatie bieden over de trends en stand van zaken in de belangrijkste deelgebieden van online en digitale marketing. Eindredacteur en communitymanager bij Marketingfacts Matthijs van den Broek: 'De community en de bloggers van Marketingfacts zullen voor een belangrijk deel de input en inspiratie vormen voor de inhoud.'
Lancering
Tijdens de Webwinkelvakdagen, hét e-commerce event van Nederland, zal de lancering van Marketingfacts Magazine plaats vinden. Het eerste nummer heeft als thema thuiswinkelen. Matthijs van den Broek: 'Een uitgelezen feestelijk moment temidden van onze doelgroep en bloggers.' Marketingfacts Magazine is gratis voor iedereen die zich bezighoudt met (online) marketing en wordt deels meegestuurd met MarketingTribune. De oplage bedraagt 10.000 exemplaren.
Over Lenthe Publishers
Lenthe Publishers is opgericht in 1995. Inmiddels werken er in 'De Pastorie' in Amstelveen meer dan 25 uitgeefprofessionals. De publicatielijst omvat tal van titels die vooraanstaande posities hebben of marktleider zijn in hun segment zoals MarketingTribune, Holland Management Review, SponsorTribune en FM.
Over Marketingfacts
Marketingfacts is in november 2002 opgericht door Marco Derksen. De redactie van vrijwilligers is sindsdien uitgegroeid tot een groep van enthousiaste marketeers werkzaam bij zowel adverteerders als media- en reclamebureaus. In juni 2005 werd Marketingfacts door de internationale lezers van het prestigieuze MarketingSherpa uitgeroepen tot het beste niet-Engelstalige marketingweblog van dat jaar. In september 2005 heeft ilse media een minderheidsbelang genomen in Marketingfacts. In 2006 won Marketingfacts een Dutch Bloggie in de categorie Beste Themablog. Maandelijks verwelkomt Marktingfacts ruim 100.000 unieke bezoekers.
Noot voor de redactie,
Ingezonden persbericht