Persbericht
23 oktober, 2008
T-Systems en Cognizant ontwikkelen CRM- en Enterprise BI-systemen voor Deutsche Telekom
Deutsche Telekom profiteert van combinatie industrie-expertise, schaalbaarheid van taken en wereldwijd leveringsplatform
Telekom s zakelijke klantenafdeling, T-Systems en wereldwijd IT-dienstverlener Cognizant kondigen hun samenwerking aan. T-Systems en Cognizant ontwikkelen samen een bedrijfskritiek CRM- en zakelijk Business Intelligence (BI)-systeem voor Deutsche Telekom. De twee organisaties bundelen hun CRM-, data warehousing- en BI-krachten om een geïntegreerde klantendatabase voor Deutsche Telekom en een nieuwe portal voor sales-partners te plannen, ontwerpen en implementeren. Deutsche Telekom zal deze moderne systemen gefaseerd uitrollen eerst in Duitsland en daarna wereldwijd.
Dr. Steffen Roehn, CIO bij T-Mobile International en Director of Information Technology bij T-Mobile Duitsland, vertelt: Deutsche Telekom wil marktleider op het gebied van telecomdiensten worden. Om dit te bewerkstelligen moeten we constant onze IT-infrastructuur updaten. Dit doen we nu met de marktexpertise van T-Systems en met de wereldwijde delivery-beheermogelijkheden van Cognizant.
Dr. Ferri Abolhassan, Head of Systems Integration bij T-Systems, zegt: De CRM-systemen die de komende drie jaar worden gebouwd zijn strategisch gezien erg belangrijk voor de hele Deutsche Telekom Groep. Deze nieuwe generatie CRM- en BI-systemen biedt aanzienlijke verbeteringen in het serviceniveau voor de eindgebruikers. Zowel Cognizant als T-Systems zijn zeer verheugd dat zij zijn gekozen als partners voor dit strategische programma. Dit geeft duidelijk aan dat het nu de tijd is voor deze unieke systeemintegratie.
De geïntegreerde klantendatabase zorgt ervoor dat klantinformatie sneller beschikbaar is. Hierdoor kunnen callcenter-medewerkers van de Telekom Shop op maat gemaakte klantenservice verlenen in heel Duitsland. De portal voor sales-partners van de Deutsche Telekom Groep die de systemen die momenteel worden gebruikt bij T-Home en T-Mobile vervangt biedt de sales-partners van de Groep een geconsolideerd en afgestemd systeem. Hiermee wordt het bestelproces voor retailers, callcenters en andere verkoopunits gemoderniseerd. Daarnaast biedt het de klanten van de retailers beter afgestemde producten en diensten, wat zorgt voor een verhoogde gebruikerservaring.
Deze systemen vereenvoudigen het maken van strategische en operationele besluiten bij Deutsche Telekom , zegt Santosh Thomas, vicepresident en Head of Continental European Operations bij Cognizant. Hierdoor is het mogelijk voor de organisatie om zijn zakelijke processen te optimaliseren, klant- en leverancierrelaties te verbeteren, kosten te verlagen en de value added-diensten te verhogen. Onze toegevoegde waarde op het gebied van marktexpertise, schaalbaarheid van taken en wereldwijd leveringsplatform biedt Deutsche Telekom een uniek voorstel, waarbij lokale kennis wordt gekoppeld aan wereldwijd bereik en expertise.