Bij dit bericht is beeldmateriaal bijgesloten.
Media Alert
Citrix voegt productdivisies samen en breidt het partnerteam uit
~ XenServer opgenomen in totaalportfolio ~
Vianen, 23 oktober 2008 Citrix Systems, Inc. (Nasdaq:CTXS), wereldwijd marktleider op het gebied van application delivery infrastructure, heeft zijn XenServer-divisie samengevoegd met de overige Citrix productgroepen. Door de integratie in het totaalportfolio worden voortaan alle nieuwe productgroepen, waaronder ook de Application Networking Group en XenDesktop, centraal aangestuurd door business development.
De divisie, voortgekomen uit de overname van XenSource en gericht op servervirtualisatie, stond tot op heden los van de overige divisies. Met de komst van XenServer 5 (vorige maand geĂŻntroduceerd) zijn alle productlijnen binnen het portfolio van Citrix nu volledig op elkaar afgestemd. Het stroomlijnen van de organisatiestructuur is daarom een logische volgende stap.
Naast deze wijziging, stelt Citrix twee nieuwe medewerkers aan die de relaties met partners zullen gaan verstevigen:
Robbert Jan Ponsen wordt Business Partner Manager System Integrators en zal in die rol verantwoordelijk zijn voor een optimale samenwerking met de System Integrators. Ponsen is afkomstig van Kender Thijssen waar hij als business development manager/account manager een printing business opgezet heeft. Daarnaast heeft hij bij HP gewerkt als Partner Manager voor de Imaging en Printing Group en is hij enkele jaren werkzaam geweest bij een tweetal IT resellers.
Edwin de Ron wordt Business Partner Manager bij Citrix en gaat zich richten op het managen van de relatie met een geselecteerd aantal Citrix partners in Nederland. Hij is afkomstig van de Citrix Online-divisie. Daarvoor werkte hij vijf jaar lang als account manager bij Verizon Business (voorheen MCI).
De markt toont veel interesse in het concept van end-to-end virtualisatie , zegt Peter van Lingen, Business Development Manager bij Citrix Systems Benelux. Door de XenServer-divisie bij de overige productlijnen te voegen, en de versterking van ons channel en partnerteam zijn we nu nog beter in staat om in te spelen op de huidige marktontwikkelingen en klanten en partners een volledig productportfolio aan te bieden.
(317 woorden)