Ingezonden persbericht
Pakketvervoerder DPD en Kiala bieden samen pakketvervoer aan vanuit 400 Nederlandse verkooppunten
DPD Pakketshop om de hoek maakt het versturen van pakketten gemakkelijk en veilig voor iedereen
Best, 23 oktober 2008 - DPD en Kiala openen de deuren van 400 DPD Pakketshops verspreid door heel Nederland. Het netwerk van Kiala, Europees marktleider in leveringspunten, omvat op- en afhaalpunten gevestigd in tabakszaken, tankstations en bloemisten. Consumenten en kleine zakelijke bedrijven konden al bij deze punten terecht voor het afhalen van hun pakketten. Met de komst van de DPD Pakketshops kunnen zij nu ook voor het verzenden van pakketten op elke willekeurige bestemming binnen Europa terecht bij één van de Kialapunten in de buurt.
DPD Pakketshop vormt een aantrekkelijk alternatief voor het postkantoor. Met het uitgebreide netwerk en de flexibele openingstijden van Kiala maakt DPD het versturen van pakketten in Nederland en Europa voor consumenten en bedrijven gemakkelijker. Het versturen van pakketten, die online te volgen zijn, kan al vanaf 6 euro.
Michaël van Ooijen, CEO DPD Nederland: "Met de DPD Pakketshops spelen we in op een groeiende vraag vanuit de markt, waarin E-commerce en webshops een steeds grote rol gaan spelen. De combinatie van onze kennis en expertise in pakketverzendingen met het uitgebreide netwerk van Kiala maakt de DPD Pakketshop tot een veilige en gemakkelijke optie voor het verzenden van pakketten."
Peter Henderickx, Director Benelux van Kiala, vult aan: "Deze nieuwe dienst beantwoordt aan de groeiende vraag van Nederlandse consumenten naar een praktische, efficiënte en voordelige service voor de verzending van pakketten in heel Europa. DPD, met wie we sinds lange tijd succesvol samenwerken in Nederland, is hiervoor de logische partner. Consumenten kunnen van onze service gebruik maken als ze bijvoorbeeld een verkocht item via ebay of marktplaats moeten verzenden of een cadeau willen sturen naar vrienden of familie in het buitenland. Dan is de mogelijkheid om deze pakketten via de bloemist om de hoek te verzenden een uitkomst."
Over DPD
DPD is verantwoordelijk voor het verwerken van meer dan 2 miljoen pakketten per dag in een hecht internationaal netwerk en is daarmee één van de grootste dienstverleners op het gebied van logistiek in Europa. Het hoofdkantoor van DPD is gevestigd in Aschaffenburg, Duitsland. DPD biedt een breed dienstenpakket, van 'Cash On Delivery' tot individuele, op maat gemaakte oplossingen voor inkooplogistiek. Het DPD netwerk in Nederland is 100% eigendom van GeoPost, dochteronderneming van de Franse La Poste groep en de derde pakket- en expressgroep van Europa. Meer informatie over DPD kunt u vinden op
Over Kiala
Kiala is de Europese leider van de netwerken van leveringspunten. Alle ongemakken van een mislukte thuisbezorging of levering bij de buren van een pakket worden vermeden. Dankzij Kiala kan de actieve consument aankopen doen uit een catalogus, via het internet of op afstand, terwijl reizende professionals (handelaars, technici, promotieagenten, ambachtslieden) hun pakket snel kunnen OPHALEN, BETALEN EN TERUGSTUREN waar en wanneer hen dat het best uitkomt. Het Kiala-net bestaat uit makkelijk bereikbare buurtwinkels (kruidenierszaken, dagbladhandels, boekhandels, tankstations) met zeer ruime openingsuren, zelfs in het weekend, die een hoogwaardige service bieden zonder lange wachtrijen. Zo ontvangt de consument zijn pakket snel en binnen een gewaarborgde termijn. Hij bespaart ook tijd en kan zijn pakket ophalen in een aangename winkel van zijn keuze.
Dit netwerk van leveringspunten wordt ondersteund door een technologisch platform dat alle activiteiten waarmee het vervoer en de levering van pakketten gepaard gaat, automatiseert. De Kiala Punten zijn uitgerust met mobiele terminals van de nieuwste generatie. De zware administratieve taken en de foutenbronnen behoren hiermee tot het verleden. Bovendien kan de consument zijn pakket op de voet volgen via de website van Kiala. Als zijn pakket is aangekomen of vertraging oploopt, wordt hij onmiddellijk gecontacteerd via zijn vaste telefoon, gsm of per e-mail. Als hij zijn pakket vergeet op te halen, ontvangt hij op dezelfde manier een herinnering. Ten slotte is de verzending via Kiala ook goedkoper dan een thuisbezorging.
Na de start in België en het Groothertogdom Luxemburg in juli 2001, werd Kiala ook actief in Frankrijk en Nederland in oktober 2002 en in Oostenrijk in juni 2007. Bovendien worden er momenteel twee pilootregio's getest: in het noordwesten van Engeland en het noordwesten van Spanje. Het Kiala-net telt momenteel meer dan 5 000 Punten en verwerkt tot 78 000 pakketten per dag. Kiala is beschikbaar bij meer dan 250 partners, waaronder de belangrijkste Europese postorderbedrijven zoals de groep Bertelsmann (ECI, Home Shopping Service), Neckermann, de La Redoute, Yves Rocher. Kiala richt zich ook tot de sterke groeimarkt van multi-channel retailers zoals H&M en Esprit. Daarnaast bedient Kiala zeer uiteenlopende bedrijven zoals Orange, Proximus of Bouygues Télécom voor de levering van mobiele telefoon, HP en Neufcegetel voor de dienst naverkoop of IBM voor de levering van onderdelen aan onderhoudstechnici.