Twee Nederlandse Mazda-dealers ontvangen internationale Presidents Award
(10/23/2008)
Mazda Motor Europe heeft tijdens een gala in Dubrovnik aan twee
Nederlandse Mazda-dealers een Presidents Award uitgereikt, de hoogste
onderscheiding op het gebied van klanttevredenheid en
verkoopresultaten binnen de Mazda organisatie.
Autobedrijf D.H. Winkelhorst uit Winterswijk en Hartgerink & Klomp BV
uit Hoofddorp kregen in Kroatië de prijs voor hun prestaties in 2007.
Totaal 47 dealers uit 23 Europese landen kregen de award, het hoogste
aantal sinds de invoering in 2005.
Klanten in Europa gaan er van uit dat hun nieuwe auto ook na jaren nog
dezelfde kwaliteit en betrouwbaarheid heeft als bij de aanschaf en dat
hun dealer vriendelijk en professioneel is. Mazda streeft dit al vele
jaren na en met succes, zoals blijkt uit de topscores bij onderzoeken
naar kwaliteit, betrouwbaarheid en klantenservice. Zo behaalde Mazda
bijvoorbeeld dit jaar in het gerenommeerde TÃV Report van Duitslands
grootste automagazine Autobild de eerste twee plaatsen met de Mazda3
en Mazda2 in de categorie autoâs van twee tot drie jaar oud. De Mazda6
en Mazda5 voeren achtereenvolgens de ranglijst aan bij de 100.000 km
duurtest van datzelfde Autobild en Mazda komt als merk voortdurend
voor in de top vijf bij het onderzoek naar klanttevredenheid van de
J.D. Power organisatie.
De winnaars van de Presidents Awards zijn een belangrijke sleutel tot
dit succes. Uit een Europees klantenonderzoek, waarbij gekeken werd
naar de mate van tevredenheid bij de klant met hun auto en met de
dealer waar ze de auto gekocht hadden, kwamen de winnende dealers als
beste uit de bus. Ze zijn het ultieme voorbeeld van Mazdaâs streven
naar optimale kwaliteit en service.
âDe Presidents Awards zijn in het leven geroepen om onze
erkentelijkheid te tonen aan de topdealers in elk landâ vertelt
Jørgen Olesen, Vice President voor Customer Service en Logistiek.
âKlanttevredenheid is één van de belangrijkste pijlers waarop we ons
merk verder willen uitbouwen. Met de uitreiking van de Presidents
Awards hebben we een prachtige combinatie van een gezellig en
ongedwongen âfamiliesamenzijnâ en een stijlvol gala, geheel in lijn
met onze âZoom-Zoomâ filosofie. Sinds de start van dit fenomeen in
2005 is het aantal dealers dat deze award verdiende elk jaar gegroeid,
wat betekent dat onze inzet naar meer klanttevredenheid zijn vruchten
begint af te werpen.â
AutoRai