Royal Friesland Foods
22 oktober 2008
Advertentiecampagne A-merken
Friesland Foods heeft op 22 oktober twee opvallende advertenties in de
landelijke en regionale dagbladen geplaatst. In de advertenties haakt
Friesland Foods in op de campagne van Albert Heijn die stelt dat
huismerken minstens gelijkwaardig zijn aan de bekende A-merken.
Friesland Foods is van mening dat A-merken als Appelsientje en
Chocomel zich wel degelijk onderscheiden van huismerken.
Appelsientje. Al 35 jaar het beste onder de zon.
Uit smaaktesten blijkt dat verreweg de meeste consumenten de voorkeur
geven aan Appelsientje. Dat kan bijna ook niet anders want Friesland
Foods hanteert bijzondere selectiemethoden. Eerst worden de beste
boomgaarden geselecteerd waarbij onder ander wordt gekeken naar de
leeftijd van de bomen, de ligging van de percelen en natuurlijk het
vakmanschap van de fruitkweker. Vervolgens beoordelen specialisten de
smaak van de sinaasappels en kopen alleen die vruchten in die passen
in het smaakprofiel van Appelsientje.
Chocomel. Al 75 jaar de enige echte.
Chocomel is zo bekend dat in Nederland chocolademelk al jaren chocomel
wordt genoemd. Chocomel is een onderdeel van de Nederlandse cultuur.
Generaties zijn er mee opgegroeid. Chocomel hoort bij
kinderpartijtjes, schaatstochten en is gewoon een lekker
tussendoortje, warm of koud, thuis of onderweg. De smaak is uniek.
Chocomel is een beleving.