( BW)(GA-PROFESSIONALTRAVEL) Het eerste en enige ratingsysteem voor
zessterrenhotels wordt in de zomer van 2009 geïntroduceerd
Ook luchtvaartmaatschappijen krijgen een zessterrenwaardering nu
de al geruime tijd ongewijzigde standaard voor luxereizigers er
eindelijk een belangrijke klasse bij krijgt
Redactie Business
ATLANTA--(BUSINESS WIRE)--21 oktober 2008--Vanwege de ontwikkeling
van een hele nieuw kaliber van diensten en voorzieningen in hotels in
de hele wereld gaat ProfessionalTravelGuide.com, de uitgebreidste
online reiswebsite ter wereld, in de zomer van 2009 het hotelwezen op
zijn kop zetten met de introductie van een zessterrenwaardering voor
luxe hotels. Deze nieuwe categorie wordt toegevoegd aan het bestaande
vijfsterrenwaarderingssysteem voor de bedrijfstak, de Star Service,
eigendom van ProfessionalTravelGuide.com dat die service ook beheert.
De aanstaande lancering werd aangekondigd door Peter Nicas,
president-directeur en hoofdredacteur van ProfessionalTravelGuide.com,
die daarnaast onthulde dat de site tegelijkertijd een
zessterrensysteem voor luchtvaartmaatschappijen zal onthullen die de
firstclass, businessclass en economyclass zal beoordelen. Een
zessterrenwaarderingssysteem voor luxe cruiseschepen komt in het
najaar aan bod.
Star Service ontwikkelde het sterrenratingsysteem in 1939 en het
is het striktste ratingsysteem voor de hotelindustrie. Het
ratingsysteem Star Service wordt wijd en zijd gezien als de standaard
voor de bedrijfstak, en er wordt druk gebruik van gemaakt in de hele
reiswereld.
ProfessionalTravelGuide.com gaat spitten in zijn uitgebreide
hoteldatabase om hotels te selecteren die voor zes sterren in
aanmerking komen; een groep van exclusieve luxe hotels die de nieuwe
crème de la crème vertegenwoordigen van het hotelwezen en die de
gouden standaard neerzetten die alle hotels moeten trachten te
evenaren. Die forse gegevensbank bestaat uit meer dan 160.000 hotels
en de 10.000 uitgebreidste hotelrecensies ter wereld, gebaseerd op
anonieme inspecties door 325 beroepsrecensenten in de hele wereld.
ProfessionalTravelGuide.com biedt op zijn site consumenten een
ongeëvenaarde gratis toegang tot het befaamde
vijfsterrenwaarderingssysteem van Star Service. De ratings van Star
Service worden ook gepubliceerd door toonaangevende reisorganisaties
als Carlson Wagonlit en door veel van de belangrijkste online
reisportals, online reisbureaus (OTA's) in de hele wereld en door de
meeste reisbureaus in de hele wereld.
"Star Service is één van de meest respectabele
classificatiesystemen voor hotels die reizigers tegenwoordig kunnen
raadplegen," stelt A. Calder, vice-voorzitter van de raad van bestuur,
marketing, van The Leading Hotels of the World. "Het is één van de
weinige systemen die trouw een objectieve benadering onderschrijven."
De zessterrenwaardering, gebaseerd op meer dan 1700 erg strikte
criteria - waaronder culturele en gevoelsfactoren - wordt toegekend
aan hotels die zich écht onderscheiden van de andere hotels in de hele
wereld. Die criteria zijn onder andere:
-- een dienstverlening met een verhouding van tenminste één
werknemer op één gast
-- een niet opdringerige, consequente serviceverlening voor alle
gasten en hun behoeften
-- privacy voor gasten in openbare ruimtes, eetzalen etc.
-- het hotel moet een unieke architectuur hebben
-- de couleur locale van de locatie van het hotel
Meer details over de criteria voor zes sterren worden
bekendgemaakt als de president-directeur Peter Nicas aan zijn
wereldwijde tour naar de kandidaten voor zes sterren begint.
"Ik heb in honderden tophotels in de hele wereld gelogeerd, en ik
heb in de loop van de laatste paar jaar ingezien dat er een nieuwe
klasse hotels wordt gebouwd en gerund die de vijfsterrenklasse ruim
overstijgen," merkt Nicas op. "Een van de hoofdfactoren bij het
vaststellen welke van de huidige vijfsterrenhotels een zesde ster
krijgen is de wil van het hotel om beter te worden, om het summum van
persoonlijke aandacht te garanderen. Het hotel moet niet alleen aan
dit criterium voldoen, maar ook de gast leiden in een wereld waarin
zelfs de kieskeurigste en rijkste gasten zich voelen alsof ze in een
bijzondere en fascinerende plaats zijn."
Voorbeelden van hotels die in overweging worden genomen voor de
status van zes sterren zijn bijvoorbeeld:
-- Europa - Capella Schloss Velden in Oostenrijk
-- Afrika - Susuwe Island Lodge in Namibië
-- Het Midden-Oosten - One & Only Royal Mirage in Dubai
-- Zuidoost-Azië - Four Seasons Resort Bali in Sayan bij Ubud
-- Azië - het Peninsula Hotel in Hongkong en de Hyatt Regency in
Kyoto, Japan
-- Zuid-Amerika - het Park Hyatt in Buenos Aires, Argentinië
-- Noord-Amerika - Jackson Hole, Wyomings Amangani Resort en
Lowell Hotel in NYC.
"Deze luxe hotels staan niet op uw normale online reiswebsite die
kamers voor de laagst mogelijke prijs verkopen," zegt Nicas,
"Reizigers die in zessterrenhotels verblijven boeken hun kamers voor
verreweg het grootste deel bij traditionele reisbureaus of direct op
de website van het hotel, niet via een gewone online aanbieder."
Op ProfessionalTravelGuide.com mag u niet online reserveren, en op
de site staan daarom alle hotel - waaronder de zessterrenkandidaten -
in zijn uitgebreide database, in tegenstelling tot andere sites die
uitsluitend hotels tonen waarvan ze de kamers proberen te verkopen.
ProfessionalTravelGuide.com moedigt zijn gebruikers aan om hun reizen
te plannen met behulp van zijn uitgebreide databases en schat aan
informatie die tot uitsluitend ter beschikking stond van professionals
uit de reiswereld. De site raadt gebruikers aan om vervolgens direct
bij het hotel of de reisbureaus te boeken om de beste prijs te
krijgen.
ProfessionalTravelGuide.com kent geen content die door gebruikers
is aangeleverd. De site vertrouwt uitsluitend op onpartijdige
recensies van professionele journalisten die beschikken over de
ervaring en kennis die noodzakelijk is om zessterrenhotels te
onderscheiden van vijfsterrenhotels.
Over ProfessionalTravelGuide.com
ProfessionalTravelGuide.com is de uitgebreidste en meest
onpartijdige reiswebsite op het Internet. De website is ontworpen voor
vrijetijds- en zakenreizigers die boven alles waarde hechten aan
geloofwaardige en objectieve reisinformatie, en bestaat uit de
uitgebreidste verzameling van professionele hotelrecensies, het
allerlaatste reisnieuws, foto's, video's en reisgidsen die ooit op het
Internet zijn samengebracht. De site biedt 's werelds grootste
reisdatabase met meer dan 159.000 hotels, 7.000 reisgidsen, 10.000
professionele hotelrecensies, 250.000 foto's in hoge resolutie,
streaming video's, real-time gezondheids- en
reisveiligheidswaarschuwingen, internationale bedrijfsetiquette en op
de individuele reiziger toegesneden
eGuideBooksTMProfessionalTravelGuide.com wordt geschreven door
professionele reisjournalisten en betrekt zijn content uit de meest
toonaangevende databases van de reiswereld, zoals hotelrecensies van
Star Service, Weissmann Professional Destination Reports, Hotel &
Travel Index (HTI) en de Official Meeting Facilities Guide (OMFG).
Alle gegevens in ProfessionalTravelGuide.com waren voorheen het
eigendom van uitgevers als Rupert Murdoch, Ziff Davis en
Reed-Elsevier.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.
--30--CW/ny*
CONTACT: Voor ProfessionalTravelGuide.com
Marisol Smith, 212-812-5679
Mlopez-smith@middlebergcommunications.com
Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige,
juridische geldigheid beoogt.