Ingezonden persbericht
Persbericht,
Amsterdam 21 oktober 2008
DE TELEGRAAF VERREWEG HET GROOTSTE MEDIUM VOOR ZAKELIJKE TOPBESLISSERS.
Na een sterke stijging in bereik onder zakelijke beslissers begin dit jaar blijkt uit de nieuwste cijfers van het Decision Makers Survey dat dagblad De Telegraaf wederom het meest geraadpleegde medium is en zelfs blijft groeien. Met 1.000 nieuwe topbeslissers die De Telegraaf lezen is het dagelijkse bereik van de krant onder deze doelgroep nu 26,4% (194.000 topbeslissers). De Telegraaf laat hiermee andere titels ver achter zich.
De positie van de grootste krant van Nederland wordt steeds sterker. Onder Nederlanders van 13 jaar en ouder stijgt het bereik volgens NOM al geruime tijd. En nu blijkt dat ook de zakelijke topbeslisser de krant zeer waardeert.
Ook op internet bereikt Telegraaf.nl veruit de meeste zakelijke beslissers (weekbereik 15,4%) en ook hier is de afstand tot de nummer twee enorm. Hieruit volgt uiteraard dat het gecombineerde bereik van Telegraaf krant en internet ook het hoogste is. Voor zakelijke adverteerders dus dé combinatie waarmee een groot deel van de doelgroep in één klap bereikt wordt (35,3%).
"Deze sterke positie is niet meer dan logisch. We zijn met de krant zowel bij consumenten als zakelijke doelgroepen zeer succesvol. De wereld is enorm in beweging. En zakelijk gezien leven we in een turbulente tijd. De Telegraaf bepaalt het gesprek van de dag en steeds meer mensen willen weten wat er speelt. Vooral De Financiële Telegraaf is een autoriteit en brengt het nieuws vaak als eerste.", aldus Martijn Brinkhoff, Research manager bij De Telegraaf.
Het Decision Makers Survey 2008 is het bereiksonderzoek in Nederland onder mensen die verantwoordelijk zijn voor zakelijke beslissingen in het bedrijfleven en semi-overheid. Een zeer gewilde doelgroep bij adverteerders omdat zij de beschikking hebben over zeer ruime budgetten.
Over De Telegraaf
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is primair actief in het uitgeven van dagblad De Telegraaf en het exploiteren van informatie via haar online kanalen. De Telegraaf is zeven dagen per week de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld bereik per dag van ruim 2,2 miljoen Nederlanders. Telegraaf.nl is een van de grootste en actuele nieuwsportals van Nederland. Samen met de special interest sites als AutoTelegraaf.nl, DFT.nl, Vacaturekrant.nl, Brixter.nl, Reiskrant.nl is Telegraaf.nl goed voor ruim 237 miljoen pageviews en ruim 3,2 miljoen unieke bezoekers per maand (NOM Print Monitor 2008-I / STIR augustus 2008). Uitgeversmaatschappij De Telegraaf is een onderdeel van Telegraaf Media Nederland.
Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat een belangrijk gedeelte van de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis, WebRegio Media en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV'netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en - platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Martijn Brinkhoff
E: m.brinkhoff@telegraaf.nl
T: 020 5852044
Anita Schorn
E: a.schorn@telegraaf.nl
T: 020 5852252