Aprimo en Kodak kondigen samenwerking aan
Aanbod veelomvattende Marketing Software-oplossingen uitgebreid
Amsterdam, 21 oktober 2008 Aprimo heeft deze maand de samenwerking aangekondigd met Kodak s Graphic Communications Group. Het gecombineerde productaanbod van beide bedrijven bevat digitale processen waardoor brandmanagers naadloze aansluiting kunnen vinden met marketing- en dienstenleveranciers. Aprimo s Enterprise Marketing Management (EMM) software gecombineerd met Kodak s Design2Launch Solutions voor Brand Content Management verhogen de efficiëntie en doeltreffendheid van marketingcommunicatie. Daarnaast zorgen ze voor een meer synergie en een betere controle op het merk van een klant.
We kijken ernaar uit met Kodak samen te werken. Gezamenlijk bouwen we de volledig gedigitaliseerde multi-channel marketing uit , zegt Bill Godfrey, CEO en medeoprichter van Aprimo. Terwijl leveranciers van printoplossingen zich richten op traditionele verkoopkanalen, zien wij meer toegevoegde waarde in een oplossing die zowel e-channels als de traditionele kanalen voor print omvat. Ons uiteindelijke doel is het bereiken van een digitale workflow die begint met een marketingstrategie en -begroting en eindigt met een elektronisch of geprint eindproduct.
De overeenkomst zorgt voor een kruisbestuiving: Aprimo verkoopt de producten uit het Design2Launch assortiment en Kodak brengt Aprimo s EMM productaanbod aan de man. Design2Launch Solutions is een compleet aanbod van geïntegreerde modules waarmee tijd en geld bespaard kan worden binnen het volledige creatieve proces, van projectintroductie tot productie. Aprimo s EMM levert een webgebaseerde dienstgeoriënteerde architectuur die flexibiliteit, structuur en schaalbaarheid biedt voor alle verschillende aspecten en functies van een marketingafdeling. Het modulaire ontwerp levert bedrijfsfuncties voor onder andere Planning & Financieel Management, Productie Management & Workflow en Brand Content Management. De verkoop en professional service teams van beide bedrijven zullen nauw samenwerken om zo het complete productaanbod te integreren en op de markt te brengen.
Marketeers van grote ondernemingen kunnen nu content en digitale assets centraal creëren en catalogiseren. Onderwijl is personalisatie, maatwerk en ordening in regionale en internationale kantoren mogelijk. Fred van Westerop, District Manager Benelux bij Aprimo licht toe: Door de snelle groei van marketingkanalen wordt brandmanagement steeds ingewikkelder voor marketingorganisaties. Bedrijven hebben moeite met het internationaliseren van hun merk uitingen. Door marketingexecutie en brandmanagement te combineren kunnen bedrijven de internationale markt op ongeacht het kanaal waarin ze opereren. Daarnaast kunnen ze de merk uitingen lokaliseren en personaliseren, wat de doeltreffendheid vergroot. Belangrijke markten voor Aprimo en Kodak zijn onder andere de financiële dienstverlening, de farmaceutische industrie, de voedingsmiddelenindustrie en automotive.
Er is een grote overeenkomst tussen de technologieën, oplossingen en diensten van Kodak en Aprimo, zegt Judi Hess, General Manager, Enterprise Solutions Group, Kodak s Graphic Communications Group, Managing Director, Kodak Canada en Vice President, Eastman Kodak Company. Door met Aprimo samen te werken kunnen we oplossingen bieden die tegemoet komen aan de vraag van marketeers in grote ondernemingen. De oplossingen van Kodak en Aprimo versterken de samenwerking tussen marketingcommunicatie en de leveranciersketen. Dit resulteert in meer efficiëntie en een snellere time to market, waarbij de doeltreffendheid en kwaliteit van branded content wordt geoptimaliseerd.
Over Kodak
Kodak is leverancier van printoplossingen wereldwijd. Het bedrijf helpt klanten, bedrijven en creatieve professionals de kracht van afbeeldingen en prints te optimaliseren. Voor meer informatie over Kodak:
Over Aprimo
Aprimo is een toonaangevende leverancier van marketingsoftware en -diensten die de productiviteit en het functioneren van marketingorganisaties verbeteren. Aprimo s software ondersteunt bij het beheren van marketingbudgetten, het aansturen van interne en externe resources en het productieproces van marketing assets. Bovendien omvat de software een Campaign Management-module welke het mogelijk maakt een gepersonaliseerde customer centric dialog op te bouwen en zijn er mogelijkheden voor Lead- en Eventmanagement. Aprimo levert haar oplossingen vooral aan grote en middelgrote ondernemingen over de hele wereld, waaronder AT&T Inc., Bank of America, Capital One Services, Inc., The Home Depot U.S.A Inc., Honda Motor Europe Ltd., Intel Corporation, Merck & Co., Inc., Nestlé S.A., Sprint Nextel Corporation, Target Corporation, Ericsson, Toyota Motor Corporation en Warner Bros. entertainment, Inc. Zie