VNG en Rijk als duo genomineerd voor de Galjaardprijs 2008
17.10.2008
Het Actieprogramma Lokaal Bestuur (project VNG en ministerie van BZK)
en de Academie voor Overheidscommunicatie zijn samen als duo
genomineerd voor de Galjaardprijs 2008 vanwege hun Factor C trainingen
aan gemeenten.
De Galjaardprijs gaat naar het meest inspirerende, creatieve en
effectief gebleken initiatief van overheidscommunicatie, dat ook een
bijdrage levert aan de verdere professionalisering van het vakgebied.
Uit tien kwalitatief hoogstaande inschrijvingen heeft de jury er dit
jaar drie genomineerd voor de Galjaardprijs 2008.
Het Actieprogramma Lokaal Bestuur en de Academie voor
Overheidscommunicatie zijn in 2008 gestart met het aanbieden van
Factor C trainingen aan gemeenten. Doel van Factor C is het versterken
van twee belangrijke competenties om communicatief beleid' te leren
ontwikkelen: omgevingsgericht werken en ontvangergericht kiezen van
momenten en vormen voor te communiceren boodschappen.
De Factor C trainingen zijn aangeboden aan wethouders,
beleidsmedewerkers en communicatieprofessionals van verschillende
gemeenten verspreid over het hele land.
Hogeschool Utrecht en het UWV in Amsterdam zijn de andere twee
genomineerden.
De Hogeschool Utrecht heeft met de digitale campagne Find the Code een
geslaagde poging gedaan meer en beter geschikte jongeren te
interesseren voor haar ict-opleidingen. De campagne in de vorm van een
game en een geschiktheidtest, is ontwikkeld door en in samenspraak met
studenten van de Hogeschool.
Het UWV in Amsterdam heeft met zijn Buitenwereld een leer- en
werkervaringomgeving ontwikkeld waarin de 20.000 medewerkers vanuit
alle functies en echelons de eigen dienstverlening vanuit het
perspectief van de klant kunnen beleven.
Vereniging Nederlandse Gemeenten