Vereniging Nederlandse Gemeenten

VNG en Rijk als duo genomineerd voor de Galjaardprijs 2008

17.10.2008

Het Actieprogramma Lokaal Bestuur (project VNG en ministerie van BZK) en de Academie voor Overheidscommunicatie zijn samen als duo genomineerd voor de Galjaardprijs 2008 vanwege hun Factor C trainingen aan gemeenten.

De Galjaardprijs gaat naar het meest inspirerende, creatieve en effectief gebleken initiatief van overheidscommunicatie, dat ook een bijdrage levert aan de verdere professionalisering van het vakgebied. Uit tien kwalitatief hoogstaande inschrijvingen heeft de jury er dit jaar drie genomineerd voor de Galjaardprijs 2008.

Het Actieprogramma Lokaal Bestuur en de Academie voor Overheidscommunicatie zijn in 2008 gestart met het aanbieden van Factor C trainingen aan gemeenten. Doel van Factor C is het versterken van twee belangrijke competenties om communicatief beleid' te leren ontwikkelen: omgevingsgericht werken en ontvangergericht kiezen van momenten en vormen voor te communiceren boodschappen.

De Factor C trainingen zijn aangeboden aan wethouders, beleidsmedewerkers en communicatieprofessionals van verschillende gemeenten verspreid over het hele land.

Hogeschool Utrecht en het UWV in Amsterdam zijn de andere twee genomineerden.

De Hogeschool Utrecht heeft met de digitale campagne Find the Code een geslaagde poging gedaan meer en beter geschikte jongeren te interesseren voor haar ict-opleidingen. De campagne in de vorm van een game en een geschiktheidtest, is ontwikkeld door en in samenspraak met studenten van de Hogeschool.

Het UWV in Amsterdam heeft met zijn Buitenwereld een leer- en werkervaringomgeving ontwikkeld waarin de 20.000 medewerkers vanuit alle functies en echelons de eigen dienstverlening vanuit het perspectief van de klant kunnen beleven.