100.000ste beller KCC door Myra Koomen in het zonnetje gezet
Verzorgd dagje IJsbaan Twente voor het hele gezin
Mevrouw Kronenburg kreeg gisteren uit handen van wethouder Myra Koomen
een verzorgd dagje IJsbaan Twente voor het hele gezin. Zij was de
100.000ste beller van het KCC W&B en werd in het zonnetje gezet, samen
met twee van haar zes kinderen.
Ze vertelde dat ze erg verrast was door het telefoontje van het KCC.
"Ik dacht eerst dat iemand me voor de gek hield. Maar dit bleek niet
het geval te zijn. Het was een complete verrassing!" Uit handen van
wethouder Myra Koomen kreeg mevrouw Kronenburg een compleet verzorgd
dagje uit naar de pas geopende IJsbaan Twente. "Dat is leuk hè, ik heb
al heel lang niet geschaatst." Dat vinden mijn dochters ook geweldig.
Ook Imram en Tariq verheugen zich erop. Ze vragen al aan hun moeder
wanneer gaan we? "Dan moeten we wel dikke kleren aan hè, wel 100
jassen", zegt Imram.
Snel geholpen
Mevrouw Kronenburg vertelt dat ze erg tevreden is met het
KlantContactCentrum. Ze hoefde niet lang te wachten voor ze een
medewerker van het KCC aan de lijn kreeg. "Ik werd snel te woord
gestaan. En wat ik ook prettig vind, is dat het KCC op werkdagen
bereikbaar is van 's ochtends 08.30 tot 17.00 uur."
KlantContactCentrum
Het KlantContactCentrum Werk & Bijstand (KCC W&B) van de Dienst
Maatschappelijke Ontwikkeling is een uniek portaal waar burgers,
bedrijven of instellingen terecht kunnen voor alle vragen over werk en
bijstand. De vragen kunnen telefonisch of per e-mail worden gesteld.
Het KCC W&B heeft als doelstelling de vragen van deze burgers,
bedrijven en instellingen zoveel mogelijk direct te beantwoorden. De
vraag wordt door de KCC medewerker (Frontoffice) beantwoord en
geregistreerd en als meer actie nodig is, gebeurt dit door de
contactpersoon van de betreffende vakafdeling (Backoffice).
"Het KCC heeft 18 medewerkers in dienst. Dagelijks komen er zo'n 400 à
500 telefoontjes binnen, vertelt Rob Lentfert, leidinggevende van het
KCC. "We zijn als KCC trots op het feit dat inmiddels door de
medewerkers een afhandelingspercentage van gemiddeld 60% wordt
gehaald. Het streven is 80%. "Binnen het KCC Werk & Bijstand werken op
dit moment zeven medewerkers die zelf uit de bijstand komen. Als er
vacatures zijn, wordt eerst, in samenwerking met de
uitstroomconsulenten gekeken of er geschikte personen in de bijstand
zitten."
Gemeentebrede ontwikkeling
Het KCC Werk & Bijstand maakt onderdeel uit van de gemeentebrede KCC
Ontwikkeling. Medio 2010 wil de gemeente Enschede zorgen dat de
burgers, bedrijven en instellingen met hun vragen, aanvragen en
informatieverzoeken op een eenvoudige manier bij de gemeente Enschede
terecht kunnen. Dat betekent onder meer het verminderen van het aantal
telefoonnummers waarop de gemeente nu nog gebeld kan worden, maar ook
het verbeteren van de informatievoorziening. We willen zoveel
mogelijk, in één keer goed antwoord geven en daarbij onze afspraken
met de burgers, bedrijven en instellingen nakomen.
Geplaatst: 17 October 2008.
17 oktober 2008
Gemeente Enschede