Ingezonden persbericht
PERSUITNODIGING
Amsterdam, 14 oktober 2008
The Amsterdam Dungeon is jarig en trakteert aan Ronald McDonald VU kinderstad
Op donderdag 16 oktober bestaat de griezeligste attractie van Nederland The Amsterdam Dungeon drie jaar. Dit kan niet onopgemerkt voorbij gaan en daarom zal de Dungeon die dag geen cadeaus ontvangen, maar juist weggeven aan het goede doel Ronald McDonald VU kinderstad. De cadeaus zullen om 14.00 uur overhandigd worden door niemand minder dan radio dj Patrick Kicken en sportverslaggever Toine van Peperstraten.
Naast de cadeaus zal The Amsterdam Dungeon op deze feestelijke dag ook het boek Famous Koffie verkopen. In dit boek zijn verschillende bekende Nederlanders te vinden die gefotografeerd zijn door fotograaf Timo Sorber in hun dagelijkse manier van koffie drinken. Ook Patrick Kicken en Toine van Peperstraten zijn terug te vinden in dit boek. De opbrengst van de verkoop van dit boek zal The Amsterdam Dungeon doneren aan het Ronald McDonald VU Kinderstad.
Ronald McDonald VU Kinderstad is een speelstad van twee verdiepingen boven op VU medisch centrum, pal naast de nieuwe kinderkliniek. In Kinderstad kunnen zieke kinderen spelen en zich ontspannen; even vergeten dat ze ziek zijn. Dit bevordert hun herstel. Daarnaast is het van groot belang dat kinderen zich op intellectueel en psychosociaal vlak kunnen ontwikkelen terwijl ze voor lange tijd in het ziekenhuis liggen. Ronald McDonald VU Kinderstad helpt daarbij en laat kinderen vooral even kind zijn. Kinderstad is niet alleen voor zieke kinderen. Ook hun ouders, broertjes en zusjes kunnen er voor enkele uren verblijven. Voor ouders is er een Huiskamer, een rustige plek waar ze een krantje kunnen lezen en een boterham kunnen eten.
The Amsterdam Dungeon staat bekend om de griezelige geschiedenis van Amsterdam, waarbij special effects, acteurs en een spannende achtbaan vele kindergezichten in spanning laten, maar op deze bijzondere verjaardag van The Amsterdam Dungeon willen we graag een glimlach op het gezicht van een ziek kind zien in plaatst van de spanning die de kinderen meemaken tijdens hun ziekte , zegt Nicole de Klerk, marketing manager van The Amsterdam Dungeon. We hebben met het hele personeel pakketjes in elkaar gezet met allerlei leuke Halloween cadeautjes erin, zodat de kinderen in Ronald McDonald VU Kinderstad een super leuke Halloween gaan hebben .
Noot voor de redactie,