Ingezonden persbericht

Schuberg Philis combineert 53% omzetgroei met zeer hoge klanttevredenheid
Amsterdam, 15 oktober 2008 - Schuberg Philis, leverancier van bedrijfskritische IT-outsourcingdiensten, heeft in 2007 een omzet gerealiseerd van ruim ¤ 200 miljoen, een groei van 53% vergeleken met vorig jaar. De netto winstmarge bedraagt 13%. De gecontracteerde toekomstige omzet bedraagt ¤ 56,6 miljoen, een groei van 167% vergeleken met 2006.
Dit jaar heeft Schuberg Philis bovendien voor het derde jaar op rij de hoogste klanttevredenheidscore behaald op het gebied van infrastructure management outsourcing in het Outsourcing Performance 2008. Dit onafhankelijke onderzoek door EquaTerra/Giarte is gebaseerd op de beoordelingen van Chief Information Officers (CIO's) over hun aanbieders van outsourcingdiensten. Alle grote aanbieders zijn in het onderzoek meegenomen. Het onderzoek betreft 674 outsourcingcontracten met een totale waarde van 15 miljard euro. Volgens EquaTerra/Giarte vertegenwoordigt dit plusminus 75 procent van de Nederlandse outsourcingmarkt.
'Schuberg Philis laat ieder jaar weer een zeer sterke groei zien en 2007 vormt daarop geen uitzondering', aldus Pim Berger, Managing Director van Schuberg Philis. 'De financiële resultaten en de hoge klanttevredenheidscores bevestigen de sterke relaties met onze klanten, medewerkers en partners.'
Schuberg Philis is een gespecialiseerde dienstverlener op het gebied van bedrijfskritische outsourcing. Het bedrijf richt zich exclusief op IT-applicaties waar ondernemingen 24 uur per dag op moeten kunnen vertrouwen, en garandeert 100% functionele beschikbaarheid van deze bedrijfskritische systemen. Schuberg Philis voldoet aan de strengste standaarden voor risicomanagement, en kan tegelijkertijd snel inspelen op klantbehoeften. Dit zijn cruciale voorwaarden voor haar klanten, die opereren in sterk gereguleerde markten, zoals de financiële dienstverlening en de energiemarkt.
'De outsourcingmarkt ontwikkelt zich sterk. We merken dat steeds meer bedrijven overwegen om hun IT uit te besteden aan meerdere gespecialiseerde leveranciers in plaats van aan één grote, one-stop-shop dienstverlener,' legt Berger uit. 'Wij zijn ervan overtuigd dat deze 'multi-sourcing' benadering leidt tot innovatievere, betere dienstverlening en daardoor tot een blijvende grote tevredenheid bij bedrijven over hun outsourcingpartners. De uitkomsten van het EquaTerra/Giarte Outsourcing Performance onderzoek 2008 bevestigen deze trend.'