Een van de grootste transporteurs van de VS, U.S. Xpress, kiest voor Cordys
U.S. Xpress beheert transportladingen efficiënter met Cordys Business Operations Platform door beter overzicht van gegevens, ladingen, bedrijfsmiddelen
Putten, Nederland, 14 oktober 2008 Cordys, wereldwijd toonaangevend leverancier van next generation Business Process Management-software (BPM), voegt U.S. Xpress Enterprise, Inc. toe aan zijn klantenbestand. Cordys levert deze op twee na grootste transporteur in de Verenigde Staten een oplossing voor systeemintegratie en optimalisatie van de bedrijfsprocessen.
U.S. Xpress is aanzienlijk gegroeid door overnames en fusies en werd daardoor geconfronteerd met complexe en langdurige projecten voor het integreren van de systemen van zijn verschillende dochterondernemingen. Na teleurstellende resultaten met verschillende technologieën heeft U.S. Xpress het Business Operations Platform van Cordys geselecteerd. Met deze geïntegreerde oplossing kan U.S. Xpress de logistieke processen tussen de verschillende bedrijfsonderdelen integreren, met als resultaat een veel hogere graad van efficiëntie. Zo hebben alle transporteurs die vallen onder de U.S. Xpress-paraplu, nu inzicht in elkaars orders en andere belangrijke logistieke informatie.
De Cordys-oplossing integreert diverse bestaande systemen en vergroot het inzicht in orders en capaciteit van alle U.S. Xpress-transporteurs. U.S. Xpress kan nu orders koppelen aan de beschikbare vrachtwagens ongeacht waar deze zich bevinden en van welk zusterbedrijf ze zijn. Terwijl de nieuwe vrachtwagentransporteurs steeds verder opgaan in U.S. Xpress, gaat hun jarenlange ervaring niet verloren. Ook hun ervaring wordt geïntegreerd in het moederbedrijf, wat zorgt voor verdere stroomlijning en vereenvoudiging van de transportactiviteiten. In de turbulente markt van transport en logistiek is het snel kunnen inspelen op veranderende omstandigheden van levensbelang. Met het Business Operations Platform van Cordys beschikt U.S. Xpress nu over een oplossing waarmee veranderingen in de bedrijfsprocessen razendsnel geanalyseerd en waar nodig ook direct gewijzigd en geoptimaliseerd kunnen worden.
Voordat U.S. Xpress koos voor Cordys, overwoog het bedrijf te investeren in uiteenlopende technieken. Maar geen daarvan bood voldoende kracht, schaalbaarheid en flexibiliteit voor de lange termijn.
U.S. Xpress is het op twee na grootste transportbedrijf in de Verenigde Staten met 7.500 vrachtwagens en 22.000 aanhangers. Voor meer informatie over de Cordys BPM-oplossingen voor de transportsector:
###
Over Cordys
Cordys is een wereldwijde leverancier van software voor bedrijfsprocesinnovatie. Het toonaangevende Business Operations Platform van Cordys bestaat uit een complete suite voor de volgende generatie Business Process Management (BPM) en Business Activity Monitoring (BAM), en een open, geïntegreerde set van tools en technologieën waaronder een Composite Application Framework (CAF), Master Data Management (MDM) en een SOA Grid. Het Cordys-platform stelt klanten in staat de snelheid van verandering drastisch te verhogen. Hierdoor veranderen zij de bedrijfsvoering dermate om een echte, klantgerichte bedrijfsvoering te realiseren. Wereldwijd hebben Global 2000-bedrijven gekozen voor Cordys om hun bedrijfsprestaties te verbeteren om een hogere productiviteit en veiligheid en een kortere time to market te realiseren en daarnaast sneller te kunnen inspelen op veranderende eisen vanuit de markt. Cordys heeft zijn hoofdkantoor in Nederland en vestigingen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, China, India en Israel.
Noot voor de redactie,