Op speelse wijze aan verantwoord fruit
14/10/2008 11:12
PR Newswire
BARENDRECHT, Nederland, October 14 /PRNewswire/ --
- Fris fruitmerk Binky helpt uw kind aan een actieve en gezonde
levensstijl
Binnenkort komt er een fris fruitmerk op de markt dat ouders en hun
kinderen helpt aan een gezonde en actieve levensstijl: Binky. Kinderen eten
niet voldoende fruit en Binky wil hier wat aan doen. Het merk is 20 oktober
beschikbaar bij Coop en diverse groente- en fruitspeciaalzaken.
Binky staat voor leuk, leerzaam en gezond en richt zich specifiek op
ouders en kinderen van 4-8 jaar. Binky staat voor een levensstijl van meer
buitenspelen, bewegen en avonturen beleven. Binky biedt diverse soorten vers
kinderfruit (mandarijntjes zonder pitjes, appeltjes en druiven zonder
pitjes). Uit onderzoek blijkt dat kinderen Binky als voorbeeldfiguur zien. En
door de gezonde en leerzame aspecten kan Binky kinderen helpen om meer fruit
te eten. Dit doet hij spelenderwijs met zijn vriendjes. Vanaf medio oktober
gaat ook de website www.binkyworld.nl online, die geheel aan deze aspecten
voldoet.
Verkoopstimulans
Bij aankoop van twee verpakkingen krijgt de consument bovendien een zakje
Clics gratis: een leuk en leerzaam bouwstenenspel, voor jongens en meisjes!
Bovendien is Binky in de introductieperiode verbonden aan het grootste feest
van het jaar: De Club van Sinterklaas van Jetix. Op deze manier is het nog
gemakkelijker om van fruit eten een groot feest te maken!
Verantwoorde productie
Verder wil Binky dat kinderen ook in de toekomst in hun natuurlijke
leefomgeving kunnen spelen. Daarom is Binky verpakt in zoveel mogelijk milieu
vriendelijke verpakkingen. En is het fruit voor zover mogelijk natuurlijk
nabehandelt. Ook betaalt Binky de producenten een eerlijke prijs voor het
fruit.
EPMC
Royal van Namen, het oudste groente- en fruitbedrijf van Nederland heeft
sinds vorig jaar een zusterbedrijf EPMC. EPMC is opgericht om zich naast de
traditionele handel van Royal van Namen te richten op de consument d.m.v.
concepten.
Afgelopen maanden is het merk Binky ontwikkeld om op speelse wijze de
strijd aan te gaan met overgewicht onder de jonge generatie. In de toekomst
zal het assortiment uitgebreid worden met pure (zonder additieven) en gezonde
producten, zodat de consument op elk moment van de dag met plezier gezond
kunnen eten.
Noot voor de redactie,