Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
IKEA geeft startsein landelijke campagne
met medewerkers in de hoofdrol
'WAT MAAK JIJ VAN IKEA?'
Amsterdam, 13 oktober 2008 - 'Wat maak jij van IKEA?' Dat is het thema van een landelijke campagne van IKEA die deze week van start gaat. Een campagne waarin IKEA als werkgever haar visitekaartje afgeeft en waarvan IKEA medewerkers de ambassadeurs zijn. Zo krijgen ruim 700 medewerkers op de campagnewebsite - www.watmaakjijvanikea.nl - die vandaag 'live' gaat, een gezicht. Deze personen, werkzaam in allerlei functies, vertellen op de website alles over hun werk en de ontwikkeling van hun loopbaan: waarom hebben ze voor IKEA gekozen, wat hebben zij zélf toegevoegd en hoe ervaren zij het voor IKEA te werken? Ook bieden 12 medewerkers in 5 korte filmpjes online een blik achter de schermen en laten 15 personen in een radiocommercial hun stem horen over werken bij IKEA.
IKEA heeft als merk een grote bekendheid, maar er is minder bekend over IKEA als werkgever. Aanleiding om aan de hand van echte verhalen van medewerkers te vertellen wat IKEA als werkgever te bieden heeft. "Het succes van ons bedrijf is afhankelijk van al onze medewerkers. Zij máken IKEA, ieder met zijn eigen verhaal en talent. Iedereen die wil weten in welke vakgebieden je kunt werken en welke talenten je nodig hebt, willen we uitnodigen onze website te bezoeken", vertelt Michel Koppen, HR manager IKEA Nederland.
Wat maak jij van IKEA?
In de campagne speelt internet een centrale rol. Iedereen die interesse heeft in een functie kan op de website - www.watmaakjijvanikea.nl - ontdekken of zijn of haar talenten bij IKEA passen. De IKEA medewerkers fungeren hierbij als belangrijke ambassadeurs. Zo geeft de website een gezicht aan ruim 700 medewerkers, die antwoord geven op de vraag wat zij van IKEA maken. Zoals René van der Velden, werkzaam bij IKEA Barendrecht: "Naast mijn studie lever ik als parttime vulploegmedewerker met mijn collega's een bijdrage aan een optimale goederenstroom. Het leukste van mijn werk vind ik het teamgevoel: iedereen is bereid elkaar te helpen en samen zorgen we ervoor dat de klus wordt
geklaard", vertelt hij. "Binnenkort begin ik aan de opleiding voor heftruckchauffeur. Dit brengt nóg meer afwisseling in mijn werk. Door het plezier dat ik zelf in mijn werk heb, hoop ik collega's te stimuleren het beste uit zichzelf te halen."
Ook Jan Loeffen, werkzaam bij IKEA Heerlen, vertelt wat zijn werk zo interessant maakt. "IKEA is een dynamische internationale organisatie waar je elke dag het beste in jezelf naar boven kunt halen. Het leukste vind ik de samenwerking met collega's die willen groeien en plezier in hun werk hebben. Door doorzettingsvermogen en door open te staan voor veranderingen maak je je eigen ontwikkeling mogelijk", vertelt hij.
"Ik ben begonnen als allround medewerker en draag nu als Sales Manager met mijn team verantwoordelijkheid voor de totale verkoop van ons woonwarenhuis. Na ruim tien jaar vind ik het nog steeds een uitdaging een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van IKEA!"
Bezoekers kunnen zowel één van de 12 IKEA woonwarenhuizen als een specifiek functiegebied selecteren om te ontdekken welke afdeling of functie bij hen past. Bij elke afdeling verschijnen foto's van medewerkers met hun functieomschrijving op het beeldscherm. Door hierop te klikken, krijgen bezoekers toegang tot uitspraken waarin de medewerkers vertellen over hun werk. Bovendien zijn op de website 5 korte filmpjes te zien, waarin 12 IKEA medewerkers een blik achter de schermen geven. Daarnaast vertellen 15 medewerkers hun verhaal in radiocommercials die in de komende periode onder meer te horen zijn op Radio 538, Sky Radio en 3FM, evenals op diverse regionale radiostations. "Doordat onze medewerkers in deze campagne centraal staan, krijg je uit de eerste hand een goede indruk van welke mensen bij IKEA werken, welk werk zij doen en vooral hoe zij werken bij IKEA beleven", aldus Koppen.
Over IKEA
Er zijn op dit moment 285 IKEA woonwarenhuizen in 36 landen. In Nederland werken 6.500 medewerkers in twaalf vestigingen. Deze staan in Amersfoort, Amsterdam, Barendrecht, Breda, Delft, Duiven, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Heerlen, Hengelo en Utrecht.
- EINDE PERSBERICHT -