Mazda start compleet nieuwe reclamecampagne in Nederland
(10/13/2008)
Mazda start vandaag met een volledig nieuwe reclamecampagne in
Nederland. De nieuwe uitingen vallen samen met de start van de nieuwe
fabrieksimporteur in Waddinxveen en de invoering van een nieuwe
wereldwijde visuele identiteit van het merk.
Sinds 1 oktober jl. is de import van Mazda automobielen in Nederland
verplaatst van de privé-importeur in Den Haag naar de nieuwe
fabrieksimporteur in Waddinxveen. Deze verandering brengt met zich mee
dat het merk nu ook beter kan profiteren van de internationale
marketing, zoals deze wordt geïnitieerd vanuit het Europese
hoofdkantoor van Mazda, Mazda Motor Europe in Leverkusen. Eind
augustus lanceerde Mazda internationaal een nieuwe visuele identiteit.
Deze twee elementen vloeien nu samen in de nieuwe reclamecampagne van
Mazda, die vandaag start met paginagrote full color advertenties in
een aantal landelijke dagbladen.
Naast genoemde printadvertenties omvat de campagne vanzelfsprekend ook
uitingen op populaire internetsites, radiostations en in de showrooms
van alle 80 Mazda-dealers met totaal 90 verkooppunten in Nederland. De
campagne, die onderdeel is van een reclamebudget van ⬠2 miljoen tot
eind dit jaar, is met name bedoeld om het merk in Nederland een
herpositionering te geven en is zo ingericht dat de klant in de
gelegenheid wordt gesteld de producten van Mazda opnieuw te ontdekken.
Dat kan in feite alleen maar echt goed met een proefrit, waartoe de
campagne-uitingen dan ook uitnodigen. De beleving staat daarbij
centraal. Bij de dealer is er keuze uit vijf verschillende proefritten
die worden ondersteund met een zogenaamde âaudio-tourâ, een in de auto
aanwezige CD die de bestuurder begeleidt tijdens zijn of haar
proefrit. Meer informatie is te vinden op www.testdrivemazda.nl
AutoRai