van den heuvel: âconsumers & plant genomics. the positioning and
acceptance of a new plant breeding practiceâ
Dhr.ir. T. (Timon) van den Heuvel:
âConsumers & Plant Genomics. The positioning and acceptance of a new
plant breeding practiceâ
13 okt 2008 13:30
Onderdeel: Wageningen Universiteit
Locatie: Aula, gebouw 362, Gen. Foulkesweg 1, Wageningen
Organisatie: Wageningen Universiteit
Promotor: prof.dr.ir. J.C.M. Trijp van (Marktkunde en
consumentengedrag)
Promotor: Prof.dr. H.G.J. Gremmen, Prof.dr. C.M.J. van Woerkum
Co-Promotor: Dr. R.-J. Renes
Ontwikkelingen in de plantenveredeling, zoals de opkomst van genomics,
zorgen voor veel veranderingen in de markt. Het succes van deze
ontwikkelingen hangt af van hoe goed ze aansluiten bij de wensen van
de consumenten. Het is dus van belang om de wensen van de consumenten
in een vroeg stadium mee te nemen in de ontwikkelingen en toepassingen
van deze innovatieve technieken in de plantenveredeling. Het onderzoek
in dit proefschrift is gericht op het verkrijgen van een beter inzicht
in het consumentenperspectief met betrekking tot de ontwikkeling van
nieuwe tomatenrassen die gebaseerd zijn op plantengenomics.
Belangrijke aspecten die hierin meegenomen worden, zijn de
geloofsattributen van de consumenten. Hierbij valt te denken aan
aspecten als gezondheid en natuurlijkheid, die consumenten meenemen in
hun overwegingen. Een ander belangrijk aspect dat in dit proefschrift
onderzocht is, is hoe de consumenten denken over het gebruik van
genomics als technologie in de plantenveredeling.
Meer over dit onderwerp
Routebeschrijving en gebouwen Wageningen
Directe internet uitzending van de promotie