van den heuvel: âconsumers & plant genomics. the positioning and acceptance of a new plant breeding practiceâ Dhr.ir. T. (Timon) van den Heuvel: âConsumers & Plant Genomics. The positioning and acceptance of a new plant breeding practiceâ
13 okt 2008 13:30

Onderdeel: Wageningen Universiteit

Locatie: Aula, gebouw 362, Gen. Foulkesweg 1, Wageningen
Organisatie: Wageningen Universiteit

Promotor: prof.dr.ir. J.C.M. Trijp van (Marktkunde en consumentengedrag)

Promotor: Prof.dr. H.G.J. Gremmen, Prof.dr. C.M.J. van Woerkum
Co-Promotor: Dr. R.-J. Renes

Ontwikkelingen in de plantenveredeling, zoals de opkomst van genomics, zorgen voor veel veranderingen in de markt. Het succes van deze ontwikkelingen hangt af van hoe goed ze aansluiten bij de wensen van de consumenten. Het is dus van belang om de wensen van de consumenten in een vroeg stadium mee te nemen in de ontwikkelingen en toepassingen van deze innovatieve technieken in de plantenveredeling. Het onderzoek in dit proefschrift is gericht op het verkrijgen van een beter inzicht in het consumentenperspectief met betrekking tot de ontwikkeling van nieuwe tomatenrassen die gebaseerd zijn op plantengenomics. Belangrijke aspecten die hierin meegenomen worden, zijn de geloofsattributen van de consumenten. Hierbij valt te denken aan aspecten als gezondheid en natuurlijkheid, die consumenten meenemen in hun overwegingen. Een ander belangrijk aspect dat in dit proefschrift onderzocht is, is hoe de consumenten denken over het gebruik van genomics als technologie in de plantenveredeling. Meer over dit onderwerp
Routebeschrijving en gebouwen Wageningen
Directe internet uitzending van de promotie