IJssellandziekenhuis
9 October 2008
Achmea Servicepunten officieel geopend op 9 oktober
Dichtbij snelle en goede service
Hoe moet ik een bepaald hulpmiddel aanvragen? Waarom is mijn aanvraag
afgewezen? Krijg ik deze behandeling volledig vergoed volgens de
polisvoorwaarden? Welke polis past het beste bij de zorg die ik wil
hebben? Waarom is er een verplicht eigen risico? Met deze en vele
andere vragen kunnen verzekerden van Zilveren Kruis Achmea in
Rotterdam en omgeving sinds september terecht in vijf kleinschalige
servicepunten. Deze vervangen het servicekantoor aan de Westblaak.
Verzekerden kunnen in het servicepunt nu ook een aanvraag voor
zorgbemiddeling indienen en uitleg krijgen over zorggerelateerde
onderwerpen. De servicepunten zijn gevestigd in ziekenhuizen en
gezondheidscentra, zodat nu actief met zorgverleners kan worden
samengewerkt. Zo kunnen verzekerden die uit het ziekenhuis komen bij
het servicepunt een hoog-laagbed aanvragen.
Zorg dichtbij de klant én dichtbij zorgverleners, zodat samenwerking
mogelijk is en nóg betere service geleverd kan worden voor de
verzekerden. Dat is de ambitie van Zilveren Kruis Achmea, dat voorheen
een erg succesvol servicekantoor had aan de Westblaak. Achmea heeft in
Rotterdam en directe omgeving ruim 411.000 verzekerden. Per jaar
kwamen er 45.000 verzekerden met vragen en voor advies bij het
servicepunt langs. In 95 procent van de gevallen waren klanten erg
tevreden waren over de dienstverlening. Onder deze klanten zijn
ouderen, die minder bedreven zijn in het gebruik van internet. Of
allochtonen, die extra uitleg nodig hebben. Maar ook autochtonen van
alle leeftijden, die snel en persoonlijk geholpen willen worden.
Zilveren Kruis Achmea op openingstoer
Het lijkt erop dat de klanten sinds september de nieuwe servicepunten
in Rotterdam en omgeving weten te vinden. Inmiddels zijn al ruim 3800
verzekerden bij de vijf servicepunten langsgeweest. Vandaag zijn de
servicepunten officieel en per locatie geopend. Een speciaal team van
Zilveren Kruis Achmea ging hiervoor per minibus de verschillende
servicepunten in Rotterdam en omgeving langs. Er waren speeches van de
directeur Klant Contactcenter van Zilveren Kruis Achmea, de manager
van de Servicepunten en verschillende leden van Raden van Bestuur van
de betreffende ziekenhuizen en gezondheidscentra. De feestelijke
omlijsting ontbrak niet. Daarbij werd ook de nieuwe banner van de
servicepunten onthuld.
Samen met zorgverleners nog betere zorg leveren
De vijf kleinschalige servicepunten, gevestigd in ziekenhuizen en
gezondheidscentra, passen beter bij de visie van Zilveren Kruis Achmea
om dichtbij de klant te zijn en samen met zorgverleners te werken aan
de beste zorg voor de verzekerde. Zo kan de dienstverlening aan
klanten worden verbeterd door samen informatiezuilen over een bepaald
onderwerp te plaatsen, of samen goede voorlichting te organiseren. En
profiteert een verzekerde als een zorgverlener direct met een vraag
over een declaratie bij het servicepunt terecht kan.
Nu ook zorgbemiddeling via servicepunt
Interessant voor verzekerden is dat vanuit de nieuwe servicepunten nu
ook een aanvraag voor zorgbemiddeling kan worden geregeld. Verzekerden
die willen weten waar ze voor een operatie het snelst en goed kunnen
worden geholpen, kunnen hiervoor ook bij het servicepunt terecht.
Verzekerden die vanaf 1 januari 2009 te rade gaan bij zorgbemiddeling
voor een behandeling voor staar, liesbreuk, heup, galblaas, voorste
kruisband en meniscus, borstkanker, rug- en nekhernia en incontinentie
krijgen van Zilveren Kruis Achmea bovendien hun verplichte eigen
risico van 155 euro vergoed. Voor deze ingrepen kan Zilveren Kruis
Achmea verzekerden verwijzen naar zorgaanbieders die zich ten opzichte
van overige aanbieders duidelijk positief onderscheiden in kwaliteit.
Dit is echter op basis van vrijwilligheid; de verzekerde maakt zelf de
keus en krijgt ook als het advies van zorgbemiddeling niet wordt
opgevolgd de 155 euro aan verplicht eigen risico terug.
De servicepunten en hun openingstijden
Zilveren Kruis Achmea heeft vijf servicepunten in Rotterdam en
omgeving. Er is een servicepunt in het Erasmus Medisch Centrum, in de
centrale hal van het Sint Franciscus Gasthuis en in het
Gezondheidscentrum Nesselande in Rotterdam. Ook zijn er servicepunten
gevestigd vlakbij de hoofdingang van het IJssellandziekenhuis in
Capelle aan den IJssel en in het Gezondheidscentrum Lansingerland in
Berkel en Rodenrijs.
De servicepunten kunnen onderling iets afwijkende openingstijden
hanteren, maar zijn grotendeels tussen 8.30 en 17.30 uur bereikbaar.
De top 5 met onderwerpen uit vragen van verzekerden
Verzekeringsvoorwaarden 18,4%
Declaraties 14,5%
Wijzigingen 14,0%
Premiebetaling 12,6%
Machtigingen 7,0%
Persbericht Achmea Zilveren kruis
Noordwijk /Rotterdam, 9 oktober 2008
---