Federale regering Belgie
De Ombudsdienst Pensioenen zoekt grotere bekendheid
Sinds zijn ontstaan in 1999 heeft de Ombudsdienst Pensioenen meer dan
15.000 mensen geholpen. Toch zijn er nog steeds mensen die met
pensioenproblemen kampen en de gratis hulp die de Ombudsdienst
Pensioenen kan bieden niet kennen.
Daarom lanceert de Ombudsman op 13 oktober 2008 een informatiecampagne
om de Ombudsdienst Pensioenen nog beter bekend te maken bij de
gepensioneerden en toekomstig gepensioneerden.
Bijna drie miljoen mensen krijgen maandelijks een wettelijk pensioen
en elk jaar komen er nieuwe gepensioneerden bij.
Bij dergelijke aantallen is het onvermijdelijk dat er af en toe iets
misloopt: fouten, vertragingen, gebrekkige informatie,
onzorgvuldigheid, onbehoorlijk bestuur,
De Ombudsdienst Pensioenen komt tussen om die tekortkomingen te
verhelpen en herhaling te voorkomen.
Voor een doeltreffende werking is het belangrijk dat de Ombudsdienst
Pensioenen zich steeds opnieuw bekend maakt. Niet alleen de
gepensioneerden maar alle burgers moeten weten dat er een federale
Ombudsdienst bestaat die gratis pensioenproblemen helpt oplossen en,
beter nog, voorkomen.
Om de bekendheid te verhogen, voeren de Ombudsmannen voor de
Pensioenen, Tony Van Der Steen en Jean Marie Hannesse, in samenwerking
met de Directie Externe Communicatie van de FOD Kanselarij van de
Eerste Minister, een doelgerichte informatiecampagne.
Half oktober 2008 zullen advertenties verschijnen in de gratis pers
(alle edities van De Streekkrant en Passe Partout). De advertenties
verwijzen naar de informatiefolder die in alle Belgische postkantoren
verspreid wordt. Deze folder maakt duidelijk hoe de Ombudsdienst werkt
en hoe men een klacht kan indienen.
Uitgebreide informatie over de diensten van de Ombudsman en de
jaarverslagen van de Ombudsdienst Pensioenen vindt men op de website
van de Ombudsdienst, www.ombudsmanpensioenen.be.
Mensen die een andere ombudsman nodig hebben kunnen die zoeken op
www.ombudsman.be