Ingezonden persbericht
Amsterdam, 8 oktober 2008

Een sterk merk, merk je!

Waar merkmanagement ooit een puur tactische reclame- en designactiviteit was, heeft het vakgebied zich inmiddels ontwikkeld tot een strategische marketing- en ondernemingsactiviteit. En waar merkmanagement ooit 'the name of the game' was, is het nu 'the game of the name': het totale proces waarmee een onderneming in de naam van haar merk(en) structureel toekomstaandeel tracht te creëren en te handhaven.

Bestellen:

Ondernemingssucces / druk 2
Ondernemingssucces / druk 2
A.P. Mosmans

Moderne merken geven richting en betekenis aan het denken en doen van zowel aanbieders als vragers in een markt. En zijn, zoals de Engelse consultant Simon Anholt dat noemt, 'a shortcut to decision making'. Merken helpen mensen kiezen. Van oudsher op de consumentenmarkt, maar in toenemende mate ook op de zakelijke-, de arbeids-, alsook de kapitaalmarkt. Steeds meer wordt duidelijk dat merkmanagement op al deze markten consistent en geïntegreerd moet plaatsgrijpen (total branding). Zowel thematisch (above the line) als actiematig (below the line), maar ook bedrijfsmatig (behind the line, corporate en internal branding).Merken ontwikkelden zich in de loop van de tijd van simpele trademarks tot misschien wel de belangrijkste organiserende principes van het moderne leven.

In deze nieuwe uitgave wordt u aan de hand van state of the art-visies van Nederlandse professionals wegwijs gemaakt in deze 'New Brand World' en leert u de regels van de 'game of the name'. ISBN 978-90-13-05217-6

Redactie Andy Mosmans

Drs. Andy Mosmans RM is directeur van ARA Groep, samenwerkende communicatiespecialisten te Rotterdam. ARA Groep is via het internationale TBWA\Worldwide netwerk onderdeel van het in New York genoteerde Omnicom. Andy is tevens oprichter van Creative Direction Group, dat onder meer het initiatief BrandAid ontwikkelt. Hij werkte hiervoor bij Philips, FHV BBDO en FHV Group (BBDO Nederland). Als adviseur werkt(e) hij voor vele (inter)nationale vooraanstaande ondernemingen en merken. Verder zit hij in de Raad van Toezicht van Rotterdam Marketing en de Raad van Advies van De Rode Hoed. Hij is columnist bij Het Financieele Dagblad, publiceert regelmatig in (internationale) vakbladen en is gastdocent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam voor het vak Innovative Branding. Tenslotte is hij kerndocent van de postdoctorale leergang Merkmanagement van de Academie voor Management en de Rijksuniversiteit Groningen.

Noot voor de redactie /