Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Het eerste ONLINE UITZENDBUREAU GAAT VAN START!
Uitzendbureau s bestaan al zo n 50 jaar in Nederland en nu is er een volledig online bureau, UITZENDPLAATS.NL geheten.
Zonder tussenkomst kunnen werkzoekenden en werkgevers elkaar nu vinden. En dat kan de marktwerking op de arbeidsmarkt alleen maar ten goede komen.
Helpers weg , is vanaf nu het parool!
8 oktober 2008, Groningen/Noordlaren.
De uitzendbranche is een branche waarin veel mensen werkzaam zijn. Het gaat goed met deze branche, vooral nu er een grote vraag naar personeel is. In een aantal sectoren en gebieden in Nederland is het zelfs voor uitzendbureaus erg lastig om nog aan gekwalificeerde mensen te komen.
De veelzijdigheid van deze business is interessant en uitdagend. Er zijn zowel contacten met klanten als met werkzoekenden, het is een uitdaging om de juiste mensen op de juiste plek te brengen, waarbij service, persoonlijkheid en een juiste tariefstelling erg belangrijk zijn. Zelf heb ik Opti-flex Studenten Uitzendbureau opgezet, dit uitzendbureau richt zich specifiek op studenten, zodoende weet ik hoe het eraan toe gaat in de uitzendbranche.
Het idee om een online uitzendbureau op te zetten is dat de hele uitzendbranche een stuk inzichtelijker gemaakt kan worden voor zowel de klant als werkzoekende, waarbij de werkgever en werkzoekende elkaar zelf vinden door als het ware de database met werkzoekenden van uitzendbureaus vrij te geven via het Internet. Uiteraard zullen er altijd bedrijven / werkzoekenden blijven bestaan die veel waarde hechten aan het persoonlijke contact. Deze doelgroep zal gericht blijven op de huidige uitzendbureaus. Maar juist op de groep die geen hoge uitzendtarieven wil betalen en zelf eenvoudig het personeel wil benaderen, wil ik mij richten.
Het afgelopen jaar heb ik vanuit Optiflex het online uitzendbureau Uitzendplaats.nl ontwikkeld. Ik ben daarbij ondersteund door een team van kundige en enthousiaste medewerkers. Adri van der Sluis en Hans Broekhuis zijn als mijn raadgevers en medeaandeelhouders betrokken bij Uitzendplaats.nl.
Er is een aantal voorbeelden van branches die naast de traditionele manier van werken, concurrentie krijgen van online business. Zo krijgen werving- en selectieburo s concurrentie van de huidige vacaturesites. Is de Rabobank met een online bank Bizner gekomen en heeft bijvoorbeeld Makelaarsland.nl een groot markt aandeel weten te veroveren binnen de makelaarsbranche. En niet te vergeten Marktplaats.nl, dat de handel in tweedehands spulletjes tot een ware rage heeft gemaakt. Dat hebben de pioniers van de kringloopwinkels in Nederland nooit kunnen voorzien. Al deze voorbeelden zijn succesvol omdat ze een bewuste keuze hebben gemaakt om minder te mikken op persoonlijke aandacht, maar de diensten te verlenen door middel van het Internet voor een lager, maar vooral ook transparanter en deels zelfs onderhandelbaar tarief. Ik ben ervan overtuigd dat dit in de uitzendbranche ook zo kan gaan werken.
Marketingexperts Frank Kwakman en Jos Burgers schrijven in hun boekje: Zeven marketingwetten voor professionals het volgende: iedereen weet wie de leider is, iedereen weet wie de winnaar is. Maar niemand kent de nummer twee. Wie was de tweede man op de maan? Wie was vorig jaar nummer twee en drie in de Tour de France? Als je niet de eerste in een categorie bent, maak dan een nieuwe categorie waarin je wel de eerste bent. Het is beter de eerste te zijn in een nieuw segment van de markt, dan de betere in een bestaand segment waar een ander mentaal leider is .
Zo wil Uitzendplaats.nl de eerste zijn in het nieuwe segment, van de online uitzendmarkt!
Franck Antonides, directeur Uitzendplaats.nl
Uitzendplaats heeft een mobiel kantoor: een geheel omgebouwde Amerikaanse Schoolbus.
Het vaste kantoor is gevestigd: De Steeg 3, 9479 PG te Noordlaren.
Ik ben te bereiken via 0655320683.