Ingezonden persbericht


http://www.kadaster.nl/index_frames.html?inhoud=/nieuws-bericht.asp%3FId%3D640%26Id_Categorie%3D2&navig=/nav_serverside.html%3Fscript%3D1

Persbericht

8 oktober 2008

Kadaster ITO-gecertificeerd

Het Kadaster heeft het afgelopen jaar gewerkt aan de kwaliteitsverbetering van zijn telefonische dienstverlening via het Klantcontactcenter. Dit heeft geresulteerd in de zogenaamde `ITO-certificering'. Het ITO-certificaat is een objectief kwaliteitskeurmerk dat wordt aanbevolen door een groot aantal overheid- en consumentenorganisaties.

In de maanden mei en juni 2008 heeft het ITO een audit en een bellcheck uitgevoerd bij het Kadaster. De uitslag hiervan is positief bevonden. Dit resulteert in een ITO-certificaat voor het Klantcontactcenter van het Kadaster.
Op woensdag 8 oktober 2008 overhandigt de voorzitter van het ITO het certificaat aan Arco Groothedde, lid Raad van Bestuur van het Kadaster.

Certificeringsmodellen
De certificeringmodellen zijn ontwikkeld vanuit het perspectief van de klant, iets waar het Kadaster veel waarde aan hecht. Het ITO en het Kadaster stellen hoge eisen aan de klantenservice op het gebied van betrouwbaarheid, resultaat, respect, bereikbaarheid en perfectie in dienstverlening.

Organisaties die voldoen aan de ITO-normen voor een goed bereikbare en klantvriendelijk opererende klantenservice, kunnen in aanmerking komen voor het ITO-certificaat. Het Kadaster is er dan ook trots op het ITO-keurmerk te mogen voeren.