Provincie Limburg

Persberichten

'Liefde voor de Tong' zet Limburg toeristisch op de kaart Vernieuwde toeristische promotiecampagne van start

Tijdens een feestelijke kick-off in het Gouvernement van Maastricht hebben de Samenwerkende VVVs Limburg en de Provincie Limburg de vernieuwde toeristische promotiecampagne Limburg, Liefde voor het Leven gepresenteerd. Het motto van de campagne is Samen verkopen wij Limburg!. Samen met vele andere partijen uit de toeristische sector wordt Limburg de komende jaren op ludieke wijze op de kaart gezet.

De campagne bevat wederom enkele innovatieve en spraakmakende elementen waarmee Limburg onderscheidend op de toeristische kaart wordt gezet. Zo zijn er enkele nieuwe themas gekozen die voortborduren op het centrale thema Limburg, Liefde voor het Leven. Zo verwijzen de themas Liefde voor Kinderen naar het veelzijdige aanbod voor kinderen en Liefde voor de Tong naar het gastronomische aanbod in Limburg. Ook is er nadrukkelijk aandacht voor de internationale ligging van Limburg. De themas worden met opvallende beelden gepresenteerd. De vernieuwde website www.liefdevoorhetleven.nl gaat een centrale rol spelen in de campagne.

Uit een evaluatie van de vorige campagne is gebleken dat de volgende succesvolle slag in de promotie van Limburg alleen gemaakt kon worden wanneer alle partners in Limburg zouden aanhaken zodat er massa gemaakt kan worden. Inmiddels zijn vele partijen bereid om mee te doen. Deze intentie hebben ze onderstreept door het ondertekenen van een intentieverklaring tijdens de bijeenkomst van vandaag.

De Samenwerkende VVVs Limburg voeren de campagne uit in opdracht van de Provincie Limburg die hier 1,8 miljoen euro voor uittrekt tot 2011.

8-10-2008 15:54