Persberichten
'Liefde voor de Tong' zet Limburg toeristisch op de kaart
Vernieuwde toeristische promotiecampagne van start
Tijdens een feestelijke kick-off in het Gouvernement van Maastricht
hebben de Samenwerkende VVVs Limburg en de Provincie Limburg de
vernieuwde toeristische promotiecampagne Limburg, Liefde voor het
Leven gepresenteerd. Het motto van de campagne is Samen verkopen wij
Limburg!. Samen met vele andere partijen uit de toeristische sector
wordt Limburg de komende jaren op ludieke wijze op de kaart gezet.
De campagne bevat wederom enkele innovatieve en spraakmakende
elementen waarmee Limburg onderscheidend op de toeristische kaart
wordt gezet. Zo zijn er enkele nieuwe themas gekozen die voortborduren
op het centrale thema Limburg, Liefde voor het Leven. Zo verwijzen de
themas Liefde voor Kinderen naar het veelzijdige aanbod voor kinderen
en Liefde voor de Tong naar het gastronomische aanbod in Limburg. Ook
is er nadrukkelijk aandacht voor de internationale ligging van
Limburg. De themas worden met opvallende beelden gepresenteerd. De
vernieuwde website www.liefdevoorhetleven.nl gaat een centrale rol
spelen in de campagne.
Uit een evaluatie van de vorige campagne is gebleken dat de volgende
succesvolle slag in de promotie van Limburg alleen gemaakt kon worden
wanneer alle partners in Limburg zouden aanhaken zodat er massa
gemaakt kan worden. Inmiddels zijn vele partijen bereid om mee te
doen. Deze intentie hebben ze onderstreept door het ondertekenen van
een intentieverklaring tijdens de bijeenkomst van vandaag.
De Samenwerkende VVVs Limburg voeren de campagne uit in opdracht van
de Provincie Limburg die hier 1,8 miljoen euro voor uittrekt tot 2011.
8-10-2008 15:54
Provincie Limburg