Euro 5-labels voor alle Volkswagen Passat CC TDI-modellen
(10/8/2008)
Met onmiddellijke ingang voldoen alle TDI-uivoeringen van de
Volkswagen Passat CC aan de Euro 5-emissienorm die in september 2009
van kracht wordt. Het benzinegamma van de succesvolle vierdeurs coupé
wordt uitgebreid met de 1.8 TSI in combinatie met een 7âtraps
DSG-transmissie. Deze versie heeft een B-label. Van alle tot nu toe in
Nederland afgeleverde Passat CC-modellen had 96% een groen label.
De Euro 5-emissienorm voor personenwagens met dieselmotor, die in
september 2009 van kracht wordt, staat vooral voor een drastische
vermindering van de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) en fijnstof
(PM). Ten opzichte van de huidige Euro 4-norm, dient de PM-uitstoot
bijvoorbeeld met een factor vijf te verminderen. De Passat CC
TDI-modellen kunnen hier nu al aan voldoen door de hoge efficiency van
de motoren en de standaard toepassing van een dieselroetfilter (DRF).
Benzinekracht met een B-label
Het leveringsprogramma van de Passat CC wordt uitgebreid met de 1.8
TSI-benzinemotor (118 kW/160 pk) in combinatie met de nieuwe 7-traps
DSG-transmissie met dubbele koppeling. Deze aandrijflijn is bijzonder
efficiënt en zorgt zo voor een gunstig verbruik en relatief lage
uitstoot van schadelijke gassen. Daarmee is de auto goed voor een
B-label en de bijbehorende milieubonus. De Passat 1.8 TSI DSG is er
vanaf 39.995 euro inclusief bpm en btw.
Het succes van de âgroeneâ Passat CC
De Passat CC koppelt rijplezier en een exclusief in- en exterieur aan
een brede beschikbaarheid van krachtige, maar toch zuinige benzine- en
dieselmotoren. Deze combinatie valt zeer in de smaak: van alle in
Nederland verkochte Passat CC-modellen heeft 96% een groen
energielabel. De Nederlandse Volkswagen-dealers hebben al bijna 1.000
orders voor de Passat CC mogen noteren. De gunstige basisprijs van
36.990 euro (1.8 TSI 117 kW/160 pk, handgeschakelde zesbak, B-label)
en het dito leasetarief (vanaf 775 euro/maand) zijn eveneens
belangrijke succesfactoren.
AutoRai