Ingezonden persbericht


Persbericht

Rotterdam, 7 oktober 2008

IT audit tool Centennial Discovery 8.0 beschikbaar voor ITSM en HEAT

FrontRange Solutions heeft een nieuwe versie van Centennial Discovery 8.0 op de markt gebracht, die volledig geïntegreerd kan worden met de FrontRange oplossingen voor IT Service Management, IT helpdesks en Client Lifecycle Management. Centennial Discovery 8.0 is een dynamische IT audit solution, die alle hard- en software in een netwerk opspoort en in kaart brengt. Deze informatie is vitaal belang voor bijvoorbeeld de IT-afdeling en de IT helpdesk, die veel tijd kunnen besparen als ze de beschikking hebben over alle actuele hard- en softwaregegevens, of voor de afdeling inkoop, die zo kan beoordelen of er niet wordt geïnvesteerd in overbodige of nauwelijks gebruikte hard- en software.

Centennial Discovery 8.0 is de eerste, nieuwe versie van het product sinds de overname van Centennial door FrontRange Solutions in april van dit jaar. De nieuwe versie werd ontwikkeld om informatie uit de IT asset database van Discovery direct te kunnen importeren in de FrontRange oplossingen voor IT Service Management (ITSM), Client Lifecycle (voorheen enteo) en de IT helpdesk software (HEAT). Centennial Discovery 8.0 geeft medewerkers, die zich bezighouden met IT service, support en netwerkbeheer, gedetailleerde informatie over de hard- en software, die in organisaties geïnstalleerd is en hoe die gebruikt worden. Die informatie is ook de basis voor de License Manager oplossing van Centennial, die inzicht geeft in de status en het gebruik van de verschillende softwarelicenties.

"De belangrijkste kritiekpunten op oplossingen, die deel uitmaken van een framework is, dat de verschillende onderdelen niet goed met elkaar geïntegeerd zijn en dat ze moeilijk aan te passen zijn aan de specifieke behoefte van een organisatie", zegt Andy Burton, die sinds kort benoemd is tot vice-president van de Infrastructure Management Group van FrontRange Solutions. "Door een functionele integratie te ontwikkelen van Discovery met onze andere oplossingen, kunnen klanten zowel de implementatietijd als de investeringskosten flink beperken. Ik denk, dat er goede mogelijkheden zijn voor dit soort geïntegreerde oplossingen. De IT asset discovery en license management oplossingen van Centennial zijn erg populair bij hun gebruikers. De integratie met onze oplossingen voor IT infrastructuur en IT service management heeft een enorme toegevoegde waarde voor onze bestaande klanten. Zij zijn erg geïnteresseerd in functionele en betaalbare oplossingen voor asset discovery, actuele overzichten van hard- en software en software license compliance en management, die met hun IT helpdesk oplossing geïntegreerd kunnen worden."


---