Online marketingacties scoren massaal bij 50-plussers
Virale marketing moet vooral gezellig zijn
BAARN, 20081007 -- Dit blijkt uit de laatste online acties van PlusOnline.nl. PlusOnline.nl, de website van Plus Magazine, lanceerde deze week het Plus Stedenspel, waarbij alleen op de eerste dag al 10.000 deelnemers werden geteld. Het gaat om een `viraal spel' waarbij bezoekers moeten raden welke stad op een foto wordt afgebeeld. Meedoen kan zo vaak je wilt, tips krijg je alleen door vrienden uit te nodigen. De actie werd uitgezet in een nieuwsbrief aan 75.000 PlusOnline-bezoekers. Daarmee werd in 1 week een recordaantal van 400.000 pageviews gehaald.
In juli/augustus scoorde PlusOnline.nl ook al ruim 18.000 deelnemers bij de door haar georganiseerde puzzelmarathon. Hiermee bewijst Plus dat 50-plussers wel degelijk via online acties te bereiken zijn. Online acties hebben ervoor gezorgd dat PlusOnline.nl in minder dan 1 jaar groeide van 25.000 unieke bezoekers in augustus 2007 naar 150.000 unieke bezoekers in de afgelopen maand. Een groei van 500 procent.
PlusOnline.nl voegt hiermee een nieuwe dimensie toe aan virale marketing. In plaats van de 3 g's grof, geil en grappig, moet virale marketing voor ouderen vooral gezellig zijn.
Over PlusOnline.nl & Plus Magazine
PlusOnline, website van Plus Magazine, richt zich op de 50-plusser. Op de site zijn thema's te vnden als geld & recht, gezondheid, reizen & vrije tijd, puzzels & prijsvragen. De site biedt niet alleen veel praktische artikelen, maar ook veel interactiviteit.
Plus Magazine is het grootste betalende maandblad van Nederland met een oplage van 320.000.