BOVAG

07-10-2008
Strengere eisen BOVAG Garantie

Aangezien de consument steeds meer kwaliteit verlangt, gaat de BOVAG nieuwe spelregels rondom het toepassen van BOVAG Garantie invoeren. Zo moeten advertenties op internet vanaf 1 januari volstrekt helder zijn over garantie en afleverkosten. Wie adverteert met meeneemprijzen (zonder BOVAG Garantie dus) mag in de advertentie geen gebruikmaken van het BOVAG-logo. Wel moet in zon geval ook altijd de prijs inclusief garantie erbij worden vermeld.

BOVAG Garantie is minder vanzelfsprekendheid dan pakweg tien, twintig jaar geleden. Met name de komst van internet speelt daarbij een rol. Autobedrijven komen steeds vaker in de verleiding om gebruikte autos zonder BOVAG Garantie aan te bieden, onder meer om zo het hoofd te kunnen bieden aan onderlinge particuliere verkoop. Jammer is dat ze daarmee onnodig hun meerwaarde als BOVAG-autobedrijf verspelen. Immers, zon driekwart van de occasionkopers vindt de aanwezigheid van garantie (zeer) belangrijk.

BOVAG-autobedrijven kunnen zich juist in de occasionmarkt onderscheiden door betrouwbaarheid en zekerheid te bieden. Vandaar dat de twee auto-afdelingen van BOVAG samen nieuwe spelregels hebben opgesteld voor BOVAG Garantie. Zo moeten advertenties op internet vanaf 1 januari 2009 volledig transparant zijn en is BOVAG Garantie de norm. Wie wil adverteren met een prijs zonder BOVAG garantie - de meeneemprijs - mag in de advertentie geen gebruik maken van het BOVAG-logo. Voorts is een BOVAG-lid bij een meeneemprijs verplicht ook de prijs mét BOVAG Garantie te vermelden, zodat de consument te allen tijde weet waar hij of zij aan toe is. In dat kader gaat ook de verplichting gelden om in advertenties (zowel op internet als elders) de afleveringskosten te vermelden. Zo kan de consument aan de hand van de advertentie altijd zijn totaalprijs bepalen. Weet wat je koopt is het devies.
Bron: Persbericht BOVAG
Datum: 07-10-2008