Ingezonden persbericht
Persbericht
Prénatal favoriet bij het Nederlands publiek
Prénatal gekozen tot beste Speelgoedwinkel
Almere, 6 oktober 2008 - Prénatal is vandaag door de Nederlandse coonsumenten uitgeroepen tot de beste winkelketen in de categorie Speelgoed. Een beloning voor het complete assortiment en de waarde die Prenatal aan spelen en ontdekken hecht. Prénatal verdiende tijdens deze twaalfde editie van de Retail Jaarprijs verder een tweede plaats in de categorie Baby & Kind en een nominatie in de categorie Damesmode.
Petra Steenvoorden-Brussen, Algemeen Directeur van Prénatal Moeder en Kind BV, is erg blij met de prestigieuze prijs: 'Een mooi gebaar waar we erg trots op zijn. Het is de stem van de consument en dat is de belangrijkste stem. Wij willen iedereen bedanken die op ons heeft gestemd, aan jullie dragen wij deze prijs op. Een groter compliment voor het vertrouwen van de klant kunnen wij niet krijgen. Wij zien het als waardering voor de organisatie, die zich volledig inzet om aan de behoefte van de klant te kunnen voldoen. De prijs is voor ons dan ook een stimulans om door te gaan op de ingeslagen weg.
De vestiging van Prénatal aan de Coolsingel in Rotterdam is genomineerd voor de Retail Jaarprijs 2008 in de categorie 'De leukste winkel om bij te werken'. Het Prénatal filiaal is samen met twee andere genomineerden geselecteerd uit 116 aanmeldingen. Tijdens het Retail Gala op 5 november wordt bekend gemaakt of Prénatal ook met deze prijs naar huis mag.
Over Prénatal
Prénatal is marktleider op het gebied van babyartikelen voor (aanstaande) jonge ouders en is onderdeel van Artsana S.p.A. Er werken 850 medewerkers in de 16 warenhuizen, 55 stadswinkels, het servicekantoor en distributiecentrum. Een klein aantal van de stadswinkels wordt geëxploiteerd door franchisenemers.
Prénatal is naast een functionele winkel vooral een winkel die warmte en geborgenheid uitstraalt. Het is de grootste speciaalzaak voor zwangere vrouwen, baby's en jonge ouders en het meest bekende merk in deze markt. Het beeldmerk van Prénatal symboliseert de onvoorwaardelijke liefde die er is tussen een moeder en haar kindje. Het logo is een moederhart met daarin een klein hartje, het hartje van haar baby. Waar altijd één hart heeft geklopt, kloppen er dan ineens twee. Het prachtige moment wanneer je voor het eerst dat hartje mag horen staat centraal.
Over de Retail Jaarprijs
In 1996 werd de Retail Jaarprijs voor het eerst uitgereikt. In twaalf jaar is de verkiezing uitgegroeid tot de meest prestigieuze en belangrijkste onderscheiding in de detailhandel. Vanwege de brede betrokkenheid vanuit de sector, maar ook vanwege de deskundigheid van de Vak- en Deeljury's, is de Retail Jaarprijs een prijs die telt.
De Publieksprijs Beste Winkelketen van Nederland maakt sinds 2007 deel uit van de Stichting Retail Jaarprijs. Maandagavond 6 oktober zijn tijdens het Beste Winkelketen Event de 24, door het publiek gekozen, branchewinnaars bekend gemaakt. Het publiek bracht 775.000 beoordelingen uit. De branchewinnaars strijden voor de overall Publieksprijs Beste Winkelketen van Nederland. Deze wordt uitgereikt tijdens het Retail Gala op 5 november, samen met onder meer de Juryprijs voor Beste Winkelketen en de Retail Jaarprijs 'De leukste winkel om bij te werken'.
---
Ingezonden persbericht