Onze Lieve Vrouwe Gasthuis
arbeidsmarktcampagne met Amsterdams tintje
Persbericht: OLVG lanceert arbeidsmarktcampagne met Amsterdams tintje
Amsterdam, maandag 6 oktober 2008
Morgen start het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis (OLVG) een nieuwe
arbeidsmarktcampagne met een Amsterdams tintje. Doel van de opvallende
campagne is om potentiële medewerkers te boeien én te werven. In de
campagne stelt het OLVG nadrukkelijk de patiënt en zijn persoonlijke
verhaal centraal. Daarnaast komen het goede opleidingsklimaat, de
topklinische zorg en de typisch Amsterdamse omgeving aan bod. Uit
onderzoek is namelijk gebleken dat (potentiële) medewerkers deze
factoren aantrekkelijk vinden aan het OLVG. Centrale rol in de
campagne speelt de nieuwe website www.werkenbijhetolvg.nl die vanaf
morgen online is.
Campagne noodzakelijk
De huidige arbeidsmarkt vraagt om een onderscheidende profilering als
werkgever, erkent ook het OLVG. "Voor verschillende vacatures in ons
ziekenhuis geldt dat ze steeds lastiger te vervullen zijn. Met deze
campagne laten we zien wat we als werkgever te bieden hebben en bouwen
we aan een stevige positie op de arbeidsmarkt. Het is noodzakelijk om
het OLVG als unieke werkgever in Amsterdam onder de aandacht te
brengen én te houden bij potentiële medewerkers", aldus Hajé Nordbeck,
directeur Human Resources van het OLVG.
Speciale website
Voor de arbeidsmarktcampagne zijn drie verschillende uitingen
ontwikkeld. Deze worden onder meer gebruikt in advertenties in
regionale dagbladen, reclame op de achterzijde van buslijnen 170 en
172 en voor posters in het ziekenhuis zelf. De site
www.werkenbijhetolvg.nl dient als informatieplatform voor iedereen die
meer wil weten over werken in het OLVG. Op deze site lezen
geïnteresseerden wat het werken in het OLVG typeert, wat voor
organisatie het is, welke verschillende beroepsgroepen er bestaan, wat
de mogelijkheden zijn in persoonlijke en vakmatige ontwikkeling en hoe
de arbeidsvoorwaarden zijn ingericht. En natuurlijk staan alle
vacatures op de site vermeld.
De campagne is ontwikkeld door het reclamebureau ACA/jes in Amsterdam.