Onze Lieve Vrouwe Gasthuis


arbeidsmarktcampagne met Amsterdams tintje

Persbericht: OLVG lanceert arbeidsmarktcampagne met Amsterdams tintje

Amsterdam, maandag 6 oktober 2008

Morgen start het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis (OLVG) een nieuwe arbeidsmarktcampagne met een Amsterdams tintje. Doel van de opvallende campagne is om potentiële medewerkers te boeien én te werven. In de campagne stelt het OLVG nadrukkelijk de patiënt en zijn persoonlijke verhaal centraal. Daarnaast komen het goede opleidingsklimaat, de topklinische zorg en de typisch Amsterdamse omgeving aan bod. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat (potentiële) medewerkers deze factoren aantrekkelijk vinden aan het OLVG. Centrale rol in de campagne speelt de nieuwe website www.werkenbijhetolvg.nl die vanaf morgen online is.

Campagne noodzakelijk
De huidige arbeidsmarkt vraagt om een onderscheidende profilering als werkgever, erkent ook het OLVG. "Voor verschillende vacatures in ons ziekenhuis geldt dat ze steeds lastiger te vervullen zijn. Met deze campagne laten we zien wat we als werkgever te bieden hebben en bouwen we aan een stevige positie op de arbeidsmarkt. Het is noodzakelijk om het OLVG als unieke werkgever in Amsterdam onder de aandacht te brengen én te houden bij potentiële medewerkers", aldus Hajé Nordbeck, directeur Human Resources van het OLVG.

Speciale website
Voor de arbeidsmarktcampagne zijn drie verschillende uitingen ontwikkeld. Deze worden onder meer gebruikt in advertenties in regionale dagbladen, reclame op de achterzijde van buslijnen 170 en 172 en voor posters in het ziekenhuis zelf. De site www.werkenbijhetolvg.nl dient als informatieplatform voor iedereen die meer wil weten over werken in het OLVG. Op deze site lezen geïnteresseerden wat het werken in het OLVG typeert, wat voor organisatie het is, welke verschillende beroepsgroepen er bestaan, wat de mogelijkheden zijn in persoonlijke en vakmatige ontwikkeling en hoe de arbeidsvoorwaarden zijn ingericht. En natuurlijk staan alle vacatures op de site vermeld.

De campagne is ontwikkeld door het reclamebureau ACA/jes in Amsterdam.