Ricoh
Medewerkers Ricoh zetten zich in voor doelgerichte personele wervingsacties
Eerste fase arbeidsmarktcampagne gaat van start met
www.werkenbijricoh.nl
's-Hertogenbosch, 6 oktober 2008 - Ricoh, leverancier van producten en
diensten op het gebied van zakelijke documentenstromen, start in
oktober met een arbeidsmarktcampagne die de naamsbekendheid van Ricoh
zal verbreden. Ricoh is recent als Top ICT Werkgever 2008
uitgeroepen. De campagne heeft tot doel dat nieuwe werknemers het
bedrijf eenvoudiger kunnen vinden en weten wat de onderneming hen te
bieden heeft. Naast naar buiten toe tredende acties, zoals
advertenties in verschillende media, heeft Ricoh ook diverse interne
campagnes gestart. Medewerkers van Ricoh zijn gevraagd hun opvatting
over de missie, ambities en kernwaarden van het bedrijf te geven.
Dankzij deze input heeft Ricoh haar nieuwe personeelswebsite
werkenbijricoh.nl zeer helder en aansprekend gemaakt.
De onderscheidende manier van het werven van nieuwe werknemers is
terug te vinden in de manier waarop elke doelgroep apart wordt
aangesproken op de website. Informatie over wat deze doelgroepen nu
echt interessant vinden, komt uit de input die werknemers van Ricoh
per divisie hebben gegeven. Uit deze input blijkt dat het bedrijf zich
differentieert dankzij haar voortrekkersrol in de sector voor
informatiemanagement en haar oog voor de ondernemerszin van haar
werknemers. Persoonlijke groei en inzet worden erg op waarde geschat
en het ontwikkelen van initiatieven wordt gestimuleerd. Wat werknemers
ook enthousiast maakt is de maatschappelijke betrokkenheid van Ricoh
en alle projecten die het bedrijf opstart om ecologisch neutrale
producten te ontwikkelen. Deze waarden en andere
bedrijfsdoelstellingen zijn gebruikt om via de vernieuwde website
werkenbijricoh.nl relevante informatie te geven aan geïnteresseerde
potentiële werknemers. Daarnaast zijn de medewerkers van Ricoh
gevraagd plaatst te nemen voor de camera. Vijf werknemers zijn
geportretteerd en staan voor divisies van het bedrijf die voor
sollicitanten aantrekkelijk kunnen zijn, zoals sales, techniek, Young
Professionals, ICT en support.
Frank van Deursen, senior recruiter en arbeidsmarktcommunicatie
specialist bij Ricoh: "De campagne, die tot stand is gekomen door een
samenwerking tussen de afdelingen Marketing Communications en
Recruitment, gaat in op de specifieke informatiebehoeftes van
potentiële werknemers. Deze professionals willen naast
bedrijfsinformatie natuurlijk vooral weten wat Ricoh biedt op hun
gespecialiseerde werkgebied. Daarom is de vernieuwde website
werkenbijricoh.nl ingericht voor verschillende doelgroepen, zodat de
bezoeker snel bij de voor hem of haar interessante pagina komt. Omdat
deze site tot stand gekomen is dankzij de input van onze medewerkers
denken we een zeer aansprekend informatieportaal gebouwd te hebben, en
hopen we onze personeelstoename flink te stimuleren."