Ingezonden persbericht


Altijd de beste kandidaat voor elke opdrachtgever

SHL: dienstverlening in de werving en selectie-industrie kan beter

Utrecht, 3 oktober 2008

SHL, wereldwijde marktleider in het ontwikkelen en implementeren van (online)assessment-instrumenten, signaleert een toenemende vraag naar kwalitatief betere en vooral objectievere werving en selectie instrumenten. Als antwoord hierop heeft SHL, het SHL Recruitment Partner Programma gelanceerd. Dit programma is specifiek ontworpen om de werving en selectie-industrie te ondersteunen bij het versterken van de relaties met haar klanten, door het aanbieden van een exclusief en op maat gemaakte dienst. Hierdoor hebben werving -en selectiebureaus nog meer invloed op het prooces om de ideale kandidaten bij de opdrachtgever geplaatst te krijgen.

Door een beter inzicht in de kandidaatswensen van de klant voor een functie, bepaalt het systeem nog nauwkeuriger dat de opdrachtgever alleen die informatie en CV's toegestuurd krijgt die maximaal aan de gestelde criteria voldoen. Hierdoor worden de kansen op het vinden van een geschikte kandidaat een stuk groter en kan een bedrijf tot ¤ 6.000.- bespaaren per selectie-interview op alle gerelateerde wervingskosten. Daarnaast helpt het bij het verder opbouwen van een succesvolle relatie tussen de consultant en zijn opdrachtgever.

Het SHL Recruitment Partner Programma biedt werving en selectiebureaus bovendien de gelegenheid om zichzelf te onderscheiden binnen een steeds concurrerende markt, door het aanbieden van psychometrische testen bij hun werving en selectie. Deze worden inmiddels gebruikt door 80% van de FTSE 100 bedrijven. Onderzoek heeft aangetoond dat tweederde van de werkgevers online testen heeft ingevoerd tussen 2006 en 2007. Dit wijst er op dat dit fenomeen steeds vaker een essentieel onderdeel wordt van elke sollicitatieprocedure.

Willem Valk, Vice President Sales van SHL over de nieuwe service: ' Werving en selectie organisaties ondervinden dat dit programma van SHL deuren opent bij het bedrijfsleven en dat het de kans vergroot om exclusieve toeleverancier te worden. Ook geeft het SHL Recruitment Programma kleinere organisaties toegang tot de SHL assessment programma's, die anders geen standaard onderdeel waren geweest bij het selectieproces. Met kandidaten die voldoen aan de wensen en optimaal in de bedrijfscultuur passen, neemt de kans op het selecteren van de juiste werknemer aanzienlijk toe. Dit houdt zowel op korte als langere termijn een kostenbesparing in en draagt uiteindelijk bij aan het succes van het bedrijf als geheel'.

'Met een economisch klimaat dat steeds onzekerder wordt is het belangrijker dan ooit voor bedrijven om de optimale kandidaat te rekruteren voor een functie. Door de toenemende kosten van werving en selectie, waaronder consultant -en advertentiekosten en tijdrovende procedures voor managers, kan een werkgever het zich niet meer permitteren om de verkeerde kandidaat in te huren voor een functie. Ons Recruitment Partner Porgramme maakt hieraan een einde', aldus Valk.

Het SHL Recruitment Partner Programma kent vier versies. 'Pay-as-you-go', 'GoRecruit', 'GoRecruit+' en 'ProRecruit'. Elk pakket biedt een verschillend niveau van dienstverlening. De toepasbare assessments omvatten SHL's Occupational Personality Questionaire (OPQ), Sales Report en de Verify Ability testen.

Geïnteresseerden kunnen zich op www.shlpartner.nl aanmelden om toegang te krijgen tot een database met case studies, handleidingen, onderzoekresultaten, rapportvoorbeelden, marktinformatie en voorbeelden van de diverse diensten van SHL en het Recruitment Partner Programma.

Over SHL Group:
SHL, wereldwijde marktleider in (online) assessment-instrumenten, ondersteunt organisaties in de beoordeling en ontwikkeling van talent op alle niveaus en in alle sectoren. SHL is werkzaam in 40 landen en in meer dan 30 talen en biedt 's werelds grootste portfolio aan evaluatie-instrumenten. Tevens ontwikkelt SHL innovatieve diensten om bedrijven te helpen bij het verhogen van hun productiviteit, door het verbeteren van de prestaties van de werknemers waardoor het concurrentievoordeel vergroot wordt. In de afgelopen 12 maanden heeft SHL meer dan twee miljoen objectieve assessments gerealiseerd. SHL werkt met duizenden organisaties wereldwijd, waaronder 80% van de FTSE 100-bedrijven en een groot aantal Fortune 500 bedrijven.