Ingezonden persbericht
Persbericht:
Dikke onvoldoende klantenservice datingsites Lexa en Parship
NIJMEGEN 3 oktober 2008 - Datingsite Relatieplanet heeft de beste klantenservice van de grote Nederlandse datingsites. Dat blijkt uit een onderzoek van Singlescommunity MVlife.nl onder 8 grote datingsites. De verschillen tussen de sites bleken groot. Drie sites scoorden goed en vier sites, waaronder Parship en Lexa scoorden uitzonderlijk slecht.
Snelheid en kwaliteit
In het onderzoek (http://www.mvlife.nl/magazine/) werd vooral gekeken naar de snelheid van handelen van de verschillende klantenservices. Relatieplanet, e-Matching, Match4me en Iwannadate scoorden daarin voldoende en gaven in elke testronde binnen 16 uur antwoord, ook in het weekend. Parship, Lexa, Be2 en Itclicks doen minstens 48 uur over het beantwoorden van een vraag. Ze lijken in het weekend zelfs niet actief te zijn. Lexa en Parship geven bovendien niet geen antwoord op de gestelde vraag.
De eindcijfers
Relatieplanet 9,1
e-Matching 8,1
Match4me 7,4
Iwannadate 4,2
Lexa 3,2
Be2 2,6
Parship 2,3
Itclicks 2,1
Duidelijk verschil
Olle Vastbinder, hoofdredacteur van MVlife over de uitslag: "Het verschil is schokkend groot. We hadden eigenlijk verwacht dat de sites zich wel aan elkaar zouden kunnen meten. Maar dat is dus niet. Lexa, Be2, Parship en Itclicks moeten zich schamen. Ze hebben leden die betalen voor hun diensten en om dan zo'n slechte klantenservice te bieden, verbaast me eigenlijk. Relatieplanet, e-Matching en Match4me doen wel goed hun best. Bij elke test kregen we snelle duidelijke antwoorden en de top drie ontloopt elkaar niet zoveel."
-----------------------------------------
EINDE PERSBERICHT