Ingezonden persbericht


Deventer, 3 oktober 2008

Auping-campagne beloond

Auping winnaar Sanoma Woon Award

Auping is als winnaar gekozen bij de Sanoma Woon Awards 2008 in de categorie Beste Wooncampagne . De campagne van Auping, met als thema ventilatie, is tot uiting gebracht middels echte gaatjes in onder andere printadvertenties en abri s. De vakjury roemde deze bijzondere campagne in de branche. Auping ontving de prijs uit handen van Beau van Erven Dorens tijdens het gala gisteravond in Haarlem.

De Sanoma Woon Awards is een initiatief van de woonbladen van Sanoma Uitgevers. Eens per jaar krijgen bijzondere designers en producenten de waardering die ze verdienen voor een specifieke prestatie. Zo ook dit jaar, waarbij de Lichtfabriek in Haarlem het toneel was van deze exclusieve happening. De Sanoma Woon Awards bestaan uit vijf categorieën, waarvan er vier worden beoordeeld door een vakjury.

Naast Auping waren Flos, Label, Nespresso en Villa Arena genomineerd voor `Beste Wooncampagne . De vakjury bestond uit de mediastrategen en -planners Gerrit Nagel (voorzitter jury, CEO Starcom), Hans Horwitz (creatief/reclameman), Joost Schut (marketingdirecteur Schut reclame- & media-advies), Aad Boon (consultant Publicis retail), Marcel Groen (eigenaar M-S-G), Jac de Ruiter (creative partner Madeinhaarlem.nl), Paul Hendrix (account director Kobalt), Marc Jongsma (directeur Miele de Keuken/ eigen reclamebureau) en Suzan Harens (media director ZenithOptimedia). Auping is erg trots op het behalen van deze bijzondere prijs en kijkt met plezier terug naar de creatie en de uitrol van de campagne.

Over Auping
Koninklijke Auping bv is het grootste zelfstandige Nederlands beddenbedrijf, met vestigingen in diverse Europese landen. Auping begon 120 jaar geleden als smederij in Deventer en specialiseerde zich al snel in spiraalbodems. Later kwamen daar matrassen en boxsprings bij. Zo ontwikkelde Auping zich tot de slaapspecialist en marktleider in Nederland. Uitgangspunt bij de ontwikkeling van onze bedden zijn de drie pijlers die een Auping night zo bijzonder maken: ventilatie, ondersteuning en gelijkmatige drukverdeling. Zo leidt een Auping night tot een Better day. Auping werkt samen met wetenschappers en gerenommeerde ontwerpers, zoals Frans de la Haye, Piet Hein Eek en Jan des Bouvrie. Het vakmanschap, de toewijding en ervaring van de medewerkers staan garant voor duurzame kwaliteit en een hoge servicegraad. Een select aantal tophotels in Nederland en ook daarbuiten zijn voorzien van Auping-bedden.

Auping nights, Better days
Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht