Ingezonden persbericht


Tijd:16:48 (GMT+02:00)
Datum:03 Oktober 2008
Organisatie:wreckords bvba

Het rommelt in Belgisch lenzenland

De Vlaamse contactlenzensite www.LensOnline.be is een pionier in het aanbieden van alle contactlensproducten aan de beste prijzen . Bij de lancering, 4 jaar geleden, schudde de Vlaamse contactlenzenwereld op zijn grondvesten. Niet alleen de prijzenpolitiek, maar ook het online aanbieden van een paramedisch product zonder persoonlijke begeleiding, was een doorn in het oog van de verschillende opticiens en optiekverenigingen. De zaakvoerders van www.LensOnline.be, Bert Boon en Luc Cuperus, hebben zich de kritiek inzake het gebrek aan begeleiding aangetrokken. Daarom zijn ze het afgelopen half jaar partnerships aangegaan met verschillende opticiens die ook graag een rol willen spelen in het LensOnline succes. Er zijn inmiddels al 7 vestigingen in de grootste Vlaamse steden geopend. Twee daarvan baat Lensonline in eigen beheer uit, en 5 worden gerund volgens een "shop in shop" formule. LensOnline hoopt binnen een afzienbare tijd meer dan 20 Belgische vestigingen te openen. Het doel is om in de desbetreffende vestigingen professionele contactlensaanpassingen te kunnen bieden aan de huidige LensOnline klanten. Niet alleen het cliënteel, maar ook de opticiens zelf, halen voordeel uit deze samenwerking. Ze worden onder andere mee betrokken in de actieve marketing van Lensonline, die publiciteit maakt op de voorpagina van alle grote kranten in Vlaanderen. Ondanks de opzet van een professionele klantenservice en de bekommernis inzake de gezondheid van de ogen, blijft Lensonline vaak kop van jut: Lensonline partners zijn niet welkom bij vergaderingen over contactlenzen, aankoopverenigingen plannen geheime vergaderingen over een boycot tegen LensOnline en er worden zelfs spionagetechnieken gebruikt om het ongeëvenaarde succes van Lensonline af te kijken. Raf Mastbooms, ex senior account manager van Bausch and Lomb, momenteel directeur van LensOnline reageert: "Het is logisch dat er een reactie vanuit de markt zal komen. LensOnline telt momenteel immers al 25 000 klanten, die in het verleden elders hun lenzen aankochten. Er is dus hoogst waarschijnlijk een fiks omzetverlies voelbaar in de portefeuilles van de opticiens. Zij voelen zich bedreigd door de prijzenpolitiek van Lensonline, die dezelfde contactlensproducten vaak meer dan de helft goedkoper aanbiedt. Ook aan het gemak en de snelheid van de e-commerce kunnen de "klassieke" opticiens niet tippen. En over gemakkelijker gesproken, binnenkort kunnen de klanten van Lensonline hun contactlensproducten ook afhalen in één van de 1100 taxipost "Pick Up & Go" punten.Momenteel werken er 12 mensen bij LensOnline en is er een omzetverwachting van ¤ 2 miljoen voor het jaar 2008. In het jaar 2009 hoopt LensOnline een omzet te behalen van ¤ 5 miljoen. Voor info: Directeur: Raf Mastbooms: 0485 380990 of surf naar www.LensOnline.be en klik op de oranje linkerknop: Nieuws voor o.a persartikelen en een nieuwsitem op VTM.

Persoonlijke contacten:

Mr. luc Cuperus
Telefoon:022222222
Email:luc@lensonline.be

URLs


* http://www.lentesonline.es

* http://www.lentillesonline.be

* http://www.lensonline.be
Copyright (C) Belga News Agency 2008 Link naar persbericht