Match stopt met verkoop batterijeieren
GAIA blaast acties tegen grootwarenhuisketen af
Vanaf november verkoopt Match enkel nog
scharreleieren. De grootwarenhuisketen stopt met de verkoop van
kooi-eieren. Dat liet Sabine Müller, directrice Communicatie en
Marketing van Match, gisterenavond per mail weten aan GAIA. De
dierenrechtenorganisatie is tevreden met de beslissing van Match en
blaast haar acties tegen de grootwarenhuisketen af. Gisteren
kondigde de dierenrechtenorganisatie acties aan tegen Match om de
grootwarenhuisketen ertoe aan te zetten te stoppen met de verkoop
van batterijeieren. GAIA besloot tot de actie over te gaan nadat de
organisatie de voorbije twee jaar tevergeefs Match had gevraagd
alle kooi-eieren te vervangen door eieren afkomstig van
diervriendelijkere systemen.
Radiospot
Vanaf vandaag is op Studio Brussel, Q Music, Radio Contact en Pure
FM ook een reclamespot te beluisteren die oproept om geen eieren te
kopen waar nog batterij-eieren verkocht worden. De oorspronkelijke
versie waarin Match vernoemd werd, weigerden de reclameregies te
programmeren. GAIA paste de spot aan door 'Match' te vervangen door
een bieptoon. De bieptoon staat nu voor de nog twee overblijvende
grootwarenhuisketens die in België nog kooi-eieren verkopen: Cora
en Champion.
Acties tegen Cora en Champion
GAIA plant acties tegen de twee grootwarenhuisketens die
kooi-eieren nog niet geband hebben in hun Belgische winkels. "In
eerste instantie richten we onze pijlen op Cora. Daarna plannen we
acties tegen Champion", zegt GAIA-directeur Ann De Greef.
GAIA