Ingezonden persbericht

Genomineerden voor PIM Marketing Literatuurprijs bekend

Huizen, 3 oktober 2008

Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft uit het totaal van 34 marketingboeken 12 boeken geselecteerd die aanmerking komen voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2008. In willekeurige volgorde zijn de volgende boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2008:

----------
* Merk hoe sterk P. Moers
* Het merk mens F. van Dyk
* Gebiedsmarketing M. Buhrs
* Het merk is door leve het merk P. Stamsnijder
* Media2 A. van Pluuren en M. Groenveld
* Me the Media J. Bloem, M. van Doorn, S. Duivestein
* Visionaire marketing H. Robben, R. Moenaart, P. Gouw
* Digitale Marketing & Communicatie U. Schuurmans
* Affiliate Marketing W. de Jager
* Cultuurmarketing Th. Noordma
* Cool ! Winst door belevenismarketing D. van Tiel
* Chief Commercial Officer S. Linnenbank, H. Timmer, M. Raijmakers

----------

De uitreiking van de PIM Marketing Literatuurprijs 2008 vindt plaats in de avond van 25 november 2008 bij Atos Consulting in Utrecht.

Opvallend dit jaar is dat er geen boeken zijn gepubliceerd op het gebied van CRM of customer intelligence. Ook zijn er weinig boeken verschenen op het gebied van marketing- en concurrentie strategieën. Relatief veel boeken op het gebied van klantgerichtheid en merken. De jury ziet wel een stijging van het aantal boeken gericht op nieuwe media en digitale marketing. De uitgevers en auteurs proberen hiermee in te spelen op de groeiende kennisbehoefte die er bij marketeers bestaat om digitale media in te passen in de marketingmix. In de selectie van dit jaar is ook een nieuwe term te aan te treffen namelijk gebiedsmarketing.

Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2007 geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek in het 2007 of later zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlands talige marketing vakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing en sales hebben.

De onafhankelijke jury van de PIM Marketing Literatuurprijs 2008 wordt voorgezeten door:

- Drs. Hans Molenaar, Voorzitter Platform Innovatie in Marketing

De juryleden zijn:

- Prof.dr. Ruud Frambach (hoogleraar marketing aan de Vrije Universtiteit Amsterdam).

- Prof.dr.mr. ir. Sicco Santema (hoogleraar marketing TU Delft)

- Drs Tim de Boer (directeur Pleon)

- Drs. Wil Wurtz (voorzitter CRM Association)

- Drs. Arend-Jan Nijhuis (Programma Manager ING)

- Ing. Bjørn. Hascher (uitgever/hoofdredacteur vakblad ITcommercie)

- Mijke Post (redacteur vakblad Marketing Tribune)

- Egbert Jan van Bel (Beeckestijn Business School)

De aanleiding voor het introduceren van PIM Marketing Literatuurprijs is de behoefte om vernieuwing in het Nederlandse marketing vakgebied te stimuleren en goede publicaties onder de aandacht van marketing- en sales managers te brengen.

Over PIM - Platform Innovatie in Marketing

Het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) is een kennisnetwerk op het gebied van marketing en sales. Het heeft als doel innovatie binnen het commerciële vakgebied en het verspreiden van kennis die leidt tot het vergroten van de marketing- en verkoopeffectiviteit. Voor meer informatie: http://www.pimonline.nl