AutoRai

Wereldpremière nieuwe Lexus IS 250 cabriolet op Autosalon van Parijs

(9/11/2008)
Tijdens een persconferentie op 2 oktober aanstaande, op de Autosalon van Parijs, zal de nieuwe Lexus IS 250 C zijn wereldpremière beleven. Na de IS F, die bijzonder goed werd ontvangen, wordt de modellenserie met deze derde variant uitgebreid. Ook de LF-Xh hybride concept car, de vernieuwde IS 220d/IS 250, de nieuwe LS 460 AWD (All Wheel Drive) met permanente vierwielaandrijving en de Lexus Hybrid Drive-serie zullen er te zien zijn.

Lexus is het eerste en enige automerk in het topsegment dat een uitgebreide reeks hybridemodellen aanbiedt, waaronder de RX 400h, de eerste hybride SUV ter wereld, de GS 450h, de sportieve hybride sedan, en het ongeëvenaarde vlaggenschip, de LS 600h.

LF-Xh â Concept car
De Lexus LF-Xh hybride concept car beleefde zijn Europese debuut in de kunstgalerij Museo della Permanente tijdens de Milan Design Week 2008. Deze concept car laat duidelijk zien dat het creatieve potentieel van de Lexus L-finesse designfilosofie veel verder reikt dan alleen een auto-ontwerp. De LF-Xh is uitgerust met een vierwielaangedreven Lexus Hybride Drive-systeem en combineert een geavanceerde V6-benzinemotor met krachtige elektromotoren.

2009 IS-serie
De 2009 IS-serie borduurt voort op de alomgeprezen finesse en de toonaangevende uitrusting van de dynamische, compacte Lexus sedan. De IS-serie heeft kleine wijzigingen ondergaan op het gebied van design, techniek en comfort. Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM; het pro actieve geïntegreerde veiligheidsysteem) is standaard toegevoegd aan de hele modellenserie.

Dankzij de verbeterde aërodynamica en transmissie is de CO2-uitstoot van de IS 220d tot 8% verminderd.

LS 460 AWD
Twee jaar nadat de vierde generatie van het vlaggenschip van Lexus op de markt werd geïntroduceert wordt de Lexus LS 460 uitgebreid met een versie voorzien van permanente vierwielaandrijving. Deze vierwielaandrijving is een configuratie van drie differentiëlen, waaronder het uiterst compacte type C TORSEN(TM) differentieel met gelimiteerde slip dat de aandrijfkracht tussen de voor- en achteras in de verhouding 40:60 verdeelt. De verdeling van het aandrijfkoppel door dit differentieel wordt continu geregeld en geoptimaliseerd. Het kan variëren van 50:50 tot 30:70, afhankelijk van de omstandigheden. Dit resulteert in uitgebalanceerde tractie en bochtenstabiliteit.