Wereldpremière nieuwe Lexus IS 250 cabriolet op Autosalon van Parijs
(9/11/2008)
Tijdens een persconferentie op 2 oktober aanstaande, op de Autosalon
van Parijs, zal de nieuwe Lexus IS 250 C zijn wereldpremière beleven.
Na de IS F, die bijzonder goed werd ontvangen, wordt de modellenserie
met deze derde variant uitgebreid. Ook de LF-Xh hybride concept car,
de vernieuwde IS 220d/IS 250, de nieuwe LS 460 AWD (All Wheel Drive)
met permanente vierwielaandrijving en de Lexus Hybrid Drive-serie
zullen er te zien zijn.
Lexus is het eerste en enige automerk in het topsegment dat een
uitgebreide reeks hybridemodellen aanbiedt, waaronder de RX 400h, de
eerste hybride SUV ter wereld, de GS 450h, de sportieve hybride sedan,
en het ongeëvenaarde vlaggenschip, de LS 600h.
LF-Xh â Concept car
De Lexus LF-Xh hybride concept car beleefde zijn Europese debuut in de
kunstgalerij Museo della Permanente tijdens de Milan Design Week 2008.
Deze concept car laat duidelijk zien dat het creatieve potentieel van
de Lexus L-finesse designfilosofie veel verder reikt dan alleen een
auto-ontwerp. De LF-Xh is uitgerust met een vierwielaangedreven Lexus
Hybride Drive-systeem en combineert een geavanceerde V6-benzinemotor
met krachtige elektromotoren.
2009 IS-serie
De 2009 IS-serie borduurt voort op de alomgeprezen finesse en de
toonaangevende uitrusting van de dynamische, compacte Lexus sedan. De
IS-serie heeft kleine wijzigingen ondergaan op het gebied van design,
techniek en comfort. Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM; het
pro actieve geïntegreerde veiligheidsysteem) is standaard toegevoegd
aan de hele modellenserie.
Dankzij de verbeterde aërodynamica en transmissie is de
CO2-uitstoot van de IS 220d tot 8% verminderd.
LS 460 AWD
Twee jaar nadat de vierde generatie van het vlaggenschip van Lexus op
de markt werd geïntroduceert wordt de Lexus LS 460 uitgebreid met een
versie voorzien van permanente vierwielaandrijving. Deze
vierwielaandrijving is een configuratie van drie differentiëlen,
waaronder het uiterst compacte type C TORSEN(TM) differentieel met
gelimiteerde slip dat de aandrijfkracht tussen de voor- en achteras in
de verhouding 40:60 verdeelt. De verdeling van het aandrijfkoppel door
dit differentieel wordt continu geregeld en geoptimaliseerd. Het kan
variëren van 50:50 tot 30:70, afhankelijk van de omstandigheden. Dit
resulteert in uitgebalanceerde tractie en bochtenstabiliteit.
AutoRai