Persberichten
Nieuw segment Food Week internationaal goed ontvangen Publicatiedatum: 01-10-2008

Na het succes van Food World op de ROKA in 2007 is er besloten het internationale aanbod voor Food Week 2009 verder uit te werken. Hieruit ontstaat Food Week Internationaal, wat veel breder van opzet is dan het oorspronkelijke Food World. "Met Food Week Internationaal willen we de Nederlandse foodretailers kennis laten maken met internationale smaken en voedingsproducten", aldus Project Manager Mark Laponder.

Internationale samenwerking
Voor dit beursonderdeel wordt samengewerkt met verschillende kamers van koophandel uit onder andere Italië, Spanje, Griekenland, Duitsland en Frankrijk. Het concept zal aangevuld worden met inkooporganisaties en distributeurs van internationale delicatessen zoals bijvoorbeeld Zuid Afrika en Oost europa. Het project team van Food Week 2009 en de kamers van koophandel zijn inmiddels gestart met het in de markt brengen van het concept, wat zeer goed wordt ontvangen door internationale leveranciers. Ook de kamers zelf reageren enthousiast. "Wij zijn blij met dit initiatief, omdat deze vakbeurs een belangrijk instrument is voor de promotie van Italiaanse levensmiddelen in Nederland" - aldus Fleur Defourny van de Italian Chamber uit Amsterdam.

Naast het presenteren van internationale producten kan er op de beurs natuurlijk ook geproefd worden. De organisatie verwacht een verdubbeling van het aantal internationale standhouders te kunnen presenteren tijdens Food Week 2009.

Food Week 2009
Van 28 tot en met 30 september 2009 staat Jaarbeurs Utrecht in het teken van Food. Tijdens de Food Week worden versspecialisten en supermarkten getrakteerd op de laatste trends, ontwikkelingen en smaken uit de (inter)nationale food markt. Meer informatie: www.foodweek.nl

---


Noot voor de redactie,

VNU Exhibitions