Ingezonden persbericht
Den Haag, 1 oktober 2008
Dansen tegen borstkanker op de speciale Pink Ribbon song
KPN en Samsung maken hun Pink Ribbon campagne 2008 bekend
Dit jaar staat de 3e KPN Samsung Pink Ribbon campagne in het teken van dansen. Dat werd vandaag bekend gemaakt onder belangstelling van aanwezige pers en genodigden zoals Quinty Trustfull en Ida van Belle, respectievelijk ambassadrice en directeur van Stichting Pink Ribbon. Voldoende bewegen is belangrijk in de strijd tegen borstkanker en uit onderzoek van KPN en Samsung blijkt dat vrouwen juist dansen een van de leukste manieren van bewegen vinden. Om Nederlandse vrouwen (en mannen) aan het dansen te krijgen is een speciale Pink Ribbon song met bijbehorende danspassen ontwikkeld. Het nummer is in drie muziekstijlen - pop, latin en streetdance - uitgebracht. Helma Zenner van Dance Masters dansscholen schreef voor alle stijlen de choreografie. In oktober zullen in het land dansworkshops gegeven worden onder leiding van leden van Dance Masters. De aftrap hiervan vindt plaats op 12 oktober in het Olympisch Stadion met een groot dansevenement tijdens 'A Sister's Hope 60k'. Op www.steunpinkribbon.nl is de Pink Ribbon song gratis te downloaden.
Dansonderzoek
Voldoende bewegen kan de kans op borstkanker met 20 tot 40% verkleinen. Om die reden is het centrale thema van de jaarlijkse campagne van Stichting Pink Ribbon 'Meer bewegen = minder kans op borstkanker'. KPN en Samsung sluiten zich daarbij aan met hun 'Dansen tegen borstkanker'-campagne. Uit onderzoek van KPN en Samsung, uitgevoerd onder ruim 540 vrouwen, blijkt dat maar liefst 68% vooral aan haar dagelijkse beweging komt door huishoudelijke klusjes en tuinieren. Maar de meerderheid vindt dit niet de leukste manier om aan haar portie beweging te komen. Een derde van de vrouwen vindt dansen de leukste manier en 4 op de 10 vrouwen zou dan ook graag beter willen leren dansen.
Pink Ribbon song
De Pink Ribbon song is gemixt in drie stijlen: pop, latin en streetdance. Helma Zenner, eigenaar van Zenner Dance Masters in Leersum schreef hierop de choreografie. Om zoveel mogelijk vrouwen in beweging te krijgen worden in de oktober Borstkankermaand gratis dansworkshops georganiseerd door KPN en Samsung onder leiding van leden van Dance Masters in diverse winkelcentra door het land. Op zondag 12 oktober 2008 wordt de kick off hiervoor gegeven in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Op deze dag worden de lopers van 'A Sister's Hope 60k' na 60 kilometer wandelen in het stadion opgewacht door familie, vrienden en belangstellenden. Voor alle aanwezigen organiseren KPN en Samsung een dansprogramma, met workshops onder leiding van bekende dansers uit Dancing with the Stars en een live optreden van Sandy Kandau, de zangeres van de Pink Ribbon song. Iedereen is welkom op 12 oktober en toegang is gratis.
Alle informatie over de actie en programma's van genoemde evenementen is te vinden op www.steunpinkribbon.nl, hier is ook de Pink Ribbon song gratis te downloaden.
Limited Edition Pink Ribbon telefoonpakket
De Pink Ribbon telefoons, de Samsung Soul Pink en Samsung M620 Violet, zijn speciaal uitgekozen voor de actie en vanaf 1 oktober in limited edtion verkrijgbaar. De Samsung Soul Pink is gratis in combinatie met een 2-jarig KPN Flexibel 22,50 abonnement. De Samsung M620 Violet prepaid kost ¤ 59,99 inclusief ¤ 15,- beltegoed. Naast de mobiele telefoon bevatten beide telefoonpakketten een waardecheque voor een gratis dansles bij een van de deelnemende scholen van Dance Masters, een telefoonsieraad met dansschoentjes en een Pink Ribbon bedel. Voor elk verkocht actietoestel doneren KPN en Samsung ¤ 10,- aan Stichting Pink Ribbon.
Klik op de foto om een hoge resolutie afbeelding te downloaden.
Voor meer informatie over de veelzijdige functies klik hier.
Voor meer informatie over Stichting Pink Ribbon klik hier.
Over KPN
KPN is de toonaangevende leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten in Nederland en biedt consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Voor zakelijke klanten verzorgt KPN tevens volledig beheerde telecommunicatie- en ICT-oplossingen. KPN-dochter Getronics biedt wereldwijd ICT-diensten aan en is marktleider in de Benelux. In Duitsland en België volgt KPN een meermerkenstrategie in de mobiele markt en neemt daar met E-Plus en BASE een derde positie in. KPN beheert met iBasis een efficiënte, op IP gebaseerde infrastructuur waarop wereldwijd wholesale-netwerkdiensten worden aangeboden aan andere operators.
Over Samsung Electronics
Onder het motto 'The future is not to be predicted, but to be created' is Samsung Electronics uitgegroeid tot marktleider op vele gebieden. Variërend van monitoren en LCD-TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. Samsung is een van de snelst groeiende merken ter wereld van de afgelopen vijf jaar. Op dit moment staat Samsung op de 21ste positie van de ranglijst van de meest waardevolle merken in de Interbrand Global Brands top 100. Wereldwijd zijn bij Samsung 150.000 werknemers actief in 134 vestigingen in 62 landen. In 2007 behaalde Samsung Electronics wereldwijd een totale omzet van US$ 103,4 miljard. Samsung Electronics Benelux is met een omzet van meer dan ¤ 1 miljard een van de weinige '1 billion euro companies' in de Benelux. Samsung scoort niet alleen in marktaandelen sterk. Jaarlijks besteedt Samsung bijna 10% van haar omzet aan R&D. Met vijf designcentra over de hele wereld laat Samsung zien dat innovatie om meer dan technologie draait. Samsung laat zich inspireren door de lifestyles van consumenten. De internationale waardering voor de vernieuwende producten is groot. In 2007 won Samsung 26 IF product design awards en 22 Red dot design awards. Voor meer informatie over Samsung Electronics Benelux kunt u bellen naar 0900-SAMSUNG (¤ 0,10 p/m) of www.samsung.nl bezoeken.
- EINDE BERICHT -
Achtergrondinformatie (