Hoger rendement door introductie uniek product


AutoTrack.nl levert een hoger rendement en een hogere omloopsnelheid voor haar klanten

DIEMEN, 20080930 -- Vanaf 1 oktober a.s. komt AutoTrack.nl met een uniek prijsvergelijkingproduct in Nederland: MarketAnalyser. Voor het eerst hebben autobedrijven een instrument in handen om real time en 24 uur per dag het eigen occasionprijsbeleid te managen. Uiteraard met als doel het rendement per auto te vergroten en de omloopsnelheid van de eigen voorraad te verhogen. Met dit product zet AutoTrack.nl een cruciale stap richting haar klanten in het optimaal inspelen op de behoefte van rendementvergroting.

Maarten Palthe, Sales Manager van AutoTrack.nl, licht de uniekheid van MarketAnalyser nader toe." MarktAanalyser biedt transparantie in de huidige marktwaarde van een aangeboden occasion door de prijs te vergelijken met de Nederlandse standaard op het gebied van waardebepaling: ATS. Daarnaast wordt de voorraad van klanten, indien deze bij de invoer voorzien zijn van een kenteken, afgezet tegen het totale aanbod met dezelfde voertuigspecifieke kenmerken op AutoTrack.nl. Door de occasion te vergelijken met de markt, zowel in theorie als praktijk, is het voor een autobedrijf zeer eenvoudig zijn prijsbeleid waar nodig bij te stellen met als resultaat de omloopsnelheid positief te beïnvloeden".

Werkwijze
MarketAnalyser zet de occasionvoorraad van de klant automatisch af tegen de landelijke en regionale ATS waarde per voertuig. Ook wordt de voorraad afgezet tegen het totale aanbod op AutoTrack.nl. Zo ziet de klant direct of de eigen voorraad te hoog of te laag geprijsd staat ten opzichte van de markt en is hij in staat het gekozen prijsbeleid naar boven of naar beneden af te stellen. De klant wordt wekelijks door AutoTrack.nl via een e-mail geattendeerd op diens top 5 te hoog en top 5 te laag geprijsde occasions. Via een inlog op AutoTrack.nl heeft de klant toegang tot het gehele product, waarbij de hele occasionvoorraad vergeleken kan worden. Hiervoor kunnen tevens diverse selectiecriteria worden ingegeven. Hierdoor kan zowel landelijk als regionaal vergeleken worden, maar ook per "soort" autobedrijf (BOVAG autodealers, BOVAG autobedrijven en universelen).

Exclusieve samenwerking
Autovista heeft dit product al met veel succes in Engeland, Finland en Zweden geïntroduceerd. AutoTrack.nl wil dit succes ook bieden aan haar klanten en is daarom een exclusieve samenwerking in Nederland aangegaan met leverancier Autovista. "Met de introductie van MarketAnalyser laat AutoTrack.nl als enige autosite binnen de markt opnieuw zien dat zij haar klanten meer biedt dan alleen een advertentieplatform. Wanneer je marktleider bent, dan is het zaak om je kennis te delen met je klanten. Doordat we actief zijn op een groot aandeel van de markt, zijn wij in staat een gedegen benchmark op het gebied van prijzen aan onze klanten te bieden. Dit heeft geresulteerd in de unieke dienst MarketAnalyser, legt Palthe verder uit. Eind september hebben we het product middels een mailing al geïntroduceerd bij onze klanten. Alhoewel het product pas vanaf 1 oktober a.s. live gaat, hebben de eerste klanten al een abonnement afgesloten. Voor mij een duidelijk signaal, dat de branche op dit product heeft zitten wachten".


ATS
Auto Taxatie Systeem is een product van Autodata Nederland. De ATS waarde van een voertuig wordt bepaald door een statistische analyse uitgevoerd op ruim 280.000 voertuigen per week. Kenmerken als o.a. voertuig specifieke kenmerken, vergelijkbare kilometerstanden, accessoires en seizoensinvloeden vormen de waardebepaling van het voertuig.