Ingezonden persbericht


Webloggers kunnen nu geld verdienen
~ Web-log.nl introduceert twee verdienprogramma's ~

Amsterdam, 1 oktober 2008 -- Bloggers steken veel tijd en moeite in hun weblog. Uit gebruikersonderzoek door web-log.nl blijkt dat een deel van hen graag beloond wil worden voor hun inspanningen. Daarom introduceert web-log.nl in samenwerking met Blog.mij en TradeTracker twee programma's waarmee bloggers geld kunnen verdienen.

Advertorialprogramma
Het advertorialprogramma wordt verzorgd door Blog.mij. Het programma is speciaal geïntegreerd binnen web-log.nl, zodat webloggers via het web-log.nl blogmenu direct kunnen inloggen. Hier geven zij aan welk bedrag zij per advertorial willen ontvangen. Dit bedrag kan variëren van ¤ 5 tot enkele honderden euro's. De adverteerder bepaalt welke van deze weblogs hij inzet in zijn campagne.

Advertentieprogramma
Voor het advertentieprogramma heeft TradeTracker een speciale widget ontwikkeld die automatisch een banner of button van de door de weblogger geselecteerde campagne(s) op de weblog plaatst. Na het plaatsen van deze widget selecteren zij advertenties die hierin getoond mogen worden. Ze worden uitbetaald zodra hun bezoekers op deze advertentie(s) hebben geklikt of via deze advertentie(s) een 'lead' of 'sale' hebben gegenereerd.

Frans Jan Boon, Business Unit Manager web-log.nl: 'Commercieel bloggen lijkt een tegenstelling, maar er is een groep fanatieke bloggers die geld wil verdienen met het plaatsen van advertenties of advertorials op hun weblog. Belangrijk is wel dat deze passen bij de inhoud van hun blog. Door de programma's die we nu samen met onze partners introduceren, bieden we twee verschillende advertentievormen waarmee we deze groep bloggers tegemoet komen.'

(265 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Web-log.nl

Web-log.nl, onderdeel van ilse media, is Nederlands grootste en populairste weblog community. Web-log.nl stelt mensen in staat via een weblog hun verhaal te delen met familie, vrienden en kennissen en anderen met gelijke interesses. Sinds de oprichting is web-log.nl uitgegroeid tot een community met ruim 200.000 actieve weblogs en een bereik van 21 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland (bron: STIR, augustus 2008).

Over ilse media groep

Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 160 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca 80 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers, de Jonge Gezinnen sites en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Het hele ilse media netwerk heeft per maand meer dan een miljard pageviews.

Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers. Met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites is Sanoma Uitgevers de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen -- Sanoma Magazines Netherlands -- een omzet van 539,8 miljoen euro. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl