Persbericht
Resultaat onderzoek Pegasystems: procesverbetering en meer flexibiliteit beste wapen in strijd tegen kredietcrisis
Amsterdam, 01 oktober 2008 Enkele van s werelds grootste profit en non-profit organisaties verwachten de impact van de kredietcrisis nog minstens 12 tot 24 maanden te voelen. Eén op de vier gelooft echter dat business process management (BPM) tools hen kunnen helpen het grootste deel van deze negatieve economische druk op te vangen. Deze tools zorgen voor een hogere bedrijfsflexibiliteit en verbeteren hierdoor zowel de efficiency als de klantenservice. Deze resultaten bleken uit een recent onderzoek onder professionals tijdens een netwerk event, georganiseerd door Pegasystems, marktleider op het gebied van rules-based BPM.
Langetermijn impact
Meer dan tweederde van de ondervraagden (67%) verwacht dat de kredietcrisis nog zeker 12 tot 24 maanden zal duren. Nog eens 20% is pessimistischer en rekent op een impact van meer dan twee jaar. Slechts 13% is er zeker van dat er binnen twaalf maanden een economische omslag zal plaatsvinden. Maar wat zullen de gevolgen zijn van deze impact?
* De meerderheid van de respondenten (88%) verwacht dat technologische investeringen omlaag gaan omdat eindgebruikers meer gebruik maken van wat zij reeds in huis hebben;
* Tegelijkertijd anticipeert een bijna even grote meerderheid (84%) op grotere druk om sneller return on investment (ROI) te behalen en verwacht 79% een toegenomen druk om prijsdalingen door te voeren in dit soort IT- investeringen;
* Beter nieuws is echter dat minder respondenten rekenen op een daling van grote projecten, waarbij slechts 49% goedkeuring van grote implementaties minder waarschijnlijk acht. Het ziet ernaar uit dat binnen de sector het laatst woord hierover nog niet is gesproken. Ondernemingen zijn nog steeds overtuigd van de noodzaak om hun concurrentiepositie te behouden, zeker in de huidige zware marktomstandigheden , aldus Jeremy Payne, marketing director bij Pegasystems.
Druk weerstaan
Een ander opvallend resultaat uit het onderzoek, is dat meer dan vier van de vijf respondenten (82%) gelooft dat een zeer flexibele BPM-oplossing organisaties kan helpen de druk van de kredietcrisis beter te weerstaan. Interessant is, dat dit vertrouwen gebaseerd is op de overtuiging dat door toenemende bedrijfsflexibiliteit door het gebruik van BPM zowel de interne operationele efficiëntie als de uitmuntende klantenservice toenemen , bevestigt Payne.
Wat dit resultaat nog versterkt is dat, wanneer gevraagd wordt welke voordelen van BPM het meest waardevol zijn voor het weerstaan van financiële druk, 27% van de ondervraagden het verbeteren van operationele efficiëntie noemt. 22% vindt kostenbesparing het belangrijkste voordeel. Bijna even belangrijk, is de verbetering in tegemoetkoming aan de eisen van klanten (19%) en betere mogelijkheden om klantengroei te ondersteunen, aldus 15% van de respondenten.
Maximaliseren van investeringen
Bij de respondenten waar reeds een vorm van BPM draait, heeft 22% een bedrijfsbrede oplossing geïmplementeerd, en 62% heeft een BPM toepassing op afdelingsniveau.
Het onderzoek versterkt de mening van Pegasystems, dat met name rules- based BPM de geschikte tool is om organisaties te helpen marktdruk beter te weerstaan , meent Payne. Daar komt bij dat BPM projecten een snelle ROI kunnen opleveren en IT- investeringen kunnen maximaliseren dankzij de mogelijkheid om verder door te ontwikkelen en verbeteringen door te voeren in plaats van hun bestaande systemen compleet te vervangen.
Het belangrijkste is bovendien, dat bedrijven vandaag de dag de mogelijkheid moeten hebben snel te kunnen reageren op de veranderende klant en wet- en regelgeving. Als antwoord hierop biedt de ongeëvenaarde rules- based benadering van Pegasystems organisaties de flexibiliteit om bedrijfsprocessen snel aan te passen en te verbeteren. Dit is van essentieel belang om klanten aan te trekken en, belangrijker, te behouden.
Over Pegasystems
Pegasystems (NASDAQ: PEGA), leider in Business Process Management, levert software waarmee s werelds meest geavanceerde organisaties hun omzetgroei, productiviteit en flexibiliteit kunnen optimaliseren. Klanten gebruiken de bekroonde SmartBPM® suite ter verbetering van hun klantenservice, het bereiken van nieuwe markten en vergroting van hun operationele effectiviteit. Met behulp van de gepatenteerde SmartBPM technologie van Pegasystems zijn bedrijfsapplicaties eenvoudig te ontwikkelen en aan te passen door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren.
De SmartBPM® oplossing van Pegasystems verenigt pure BPM-software en een intelligente Business Rules Engine in één technologie waarmee organisaties snel kunnen anticiperen op steeds veranderende marktomstandigheden. De Build for Change® technologie stelt ondernemers en IT- medewerkers in staat beter te presteren dan hun concurrenten. De Pegasystems suite is aangevuld met een reeks solution frameworks gebaseerd op de normen en standaarden van toonaangevende organisaties binnen de financiële dienstverlening, de verzekeringswereld, de gezondheidszorg, de overheid, life science, communicatie, de productie en andere industrieën.
Het hoofdkantoor van Pegasystems is gevestigd in Cambridge, Massachusetts (VS). Het bedrijf heeft kantoren in Noord-Amerika, Europa en Azië. Meer informatie over Pegasystems op:
All trademarks are the property of their respective owners.
Voor redactionele informatie:
Influx PR Gerline van Wijnen/ Marleen Lassche Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Tel.: 055 366 3034, e-mail: