Ingezonden persbericht


Unica Affinium 7.5 maakt de weg vrij voor interactieve marketing

Integratie inbound en outbound marketingactiviteiten verbetert klanttevredenheid en marketingrendement

Amsterdam, 1 oktober 2008 Unica Corporation (Nasdaq: UNCA), de wereldwijde marktleider in software voor Enterprise Marketing Management (EMM), introduceert Affinium 7.5, een oplossing voor Interactive Marketing. Marketeers kunnen met deze oplossing klanten en prospects via verschillende kanalen de juiste content bieden. Affinium 7.5 vergroot zo het effect van marketingcontent, wat de marketingeffectiviteit en klantloyaliteit positief beïnvloedt. Unica Interactive Marketing gaat verder dan traditionele outbound push-marketing. Het gedrag van klanten wordt in kaart gebracht om zo te bepalen wat de best mogelijke marketingboodschap is. Deze is met Affinium 7.5 vervolgens via elk gewenst kanaal op elk gewenst moment aan te bieden. De oplossing komt tegemoet aan belangrijke trends die het marketinglandschap veranderen. Dit zijn bijvoorbeeld de groei in online kanalen en de mogelijkheid voor kopers om zelf te bepalen welke content ze ontvangen.

Marketingorganisaties verschuiven hun investeringen van massamediale outbound campagnes via één kanaal en met het bedrijf als uitgangspunt naar multichannel inbound en outbound campagnes waarin interactie en de dialoog met de klant of prospect een belangrijke rol spelen. De resultaten van dergelijke campagnes zijn beter meetbaar, terwijl ze meer respons en conversie genereren. Niet voor niets willen steeds meer marketeers hun multichannel campagnes uitbreiden met mogelijkheden voor inbound marketing, bijvoorbeeld in de vorm van aanbiedingsbeheer, real-time decisioning en event-triggered marketing. Dit blijkt uit het Gartner-rapport A Checklist for Evaluating an Inbound and Outbound Multichannel Campaign Management Application , gepubliceerd op 2 september 2008.

De verschuiving naar interactieve marketing vereist technologie waarmee marketeers klanten kunnen bedienen op hun eigen voorwaarden. Unica Interactive Marketing ondersteunt vier vereisten die marketeers helpen bij de effectieve inzet van interactieve marketing.


- Klantbewustzijn: inzicht in het klantprofiel, online en offline gedragsgeschiedenis en de huidige klantsituatie zorgen ervoor dat marketeers kunnen inspelen op klantkansen en helpen bij het voorspellen van marketingresultaten.


- Centrale beslisstructuur: marketingorganisaties kunnen met Unica Interactive Marketing de beste marketingboodschap bepalen, communicatie optimaliseren en outbound en inbound marketingboodschappen coördineren. Dit alles is mogelijk vanuit een centrale beslisstructuur. Alleen met deze mogelijkheid kunnen marketeers een dialoog met klanten opzetten en in de lucht houden. De nieuwe versie van Affinium Campaign Interact vormt het fundament voor deze mogelijkheden. Deze oplossing biedt marketeers de mogelijkheid om real-time en via elk inbound kanaal het juiste aanbod te doen.


- Cross-channel uitvoering: Unica Interactive Marketing biedt naadloze marketing via elk kanaal inbound en outbound, online en offline en zorgt zo voor een consistente klantervaring in elk kanaal.


- Geïntegreerde marketingactiviteiten: effectieve interactieve marketing vereist samenwerking tussen losstaande marketinggroepen. Unica Interactive Marketing omvat tools die samenwerking ondersteunen en cross-channel planning, ontwerp, uitvoering en meting mogelijk maken.

ING is al een decennium lang een van de meest geavanceerde direct-marketingbanken van Europa. Het is nu tijd voor de volgende stap: zeer gepersonaliseerde marketingcampagnes op al onze inbound en outbound kanalen. Dit zijn bijvoorbeeld onze callcenters, vestigingen en websites , zegt Martin de Lusenet, Program Manager Customer Intelligence bij ING. Marketing ontwikkelt zich razendsnel, evenals marketingkanalen. Met Unica Interactive Marketing kunnen we onze marketingvisie waarmaken.

Marketeers zijn zich ervan bewust dat ze verder moeten kijken dan push-marketing. Om succesvol te zijn, hebben ze technologieën nodig, die hen helpen bij de effectieve interactie met klanten , zegt Elena Anderson, vicepresident Product Marketing en Strategie van Unica. De dagen van ouderwets campagnemanagement zijn voorbij. Marketingoplossingen moeten inbound en outbound interactie ondersteunen, waarin elke marketingactie een vervolg is op eerdere acties. Unica biedt een totaaloplossing om marketeers hierbij te helpen. Wij zijn de enige leverancier van marketingsoftware met de technologie en ervaring om de transitie naar interactieve marketing mogelijk te maken.

###

Over Unica

Unica® Corporation (Nasdaq: UNCA) is een toonaangevende, wereldwijde leverancier van software voor Enterprise Marketing Management (EMM). Unica richt zich exclusief op de behoeften van marketeers en levert de meest uitgebreide EMM-suite op de markt. De Affinium®-software van Unica stroomlijnt het volledige marketingproces voor merken-, relatie- en internetmarketing: van planning en budgettering tot en met projectmanagement, uitvoering en evaluatie. Affinium is zowel 'on premise' als 'on demand' leverbaar en biedt onder meer de volgende EMM-kernfuncties: web- en klantanalyse, lead- en campagnebeheer over meerdere kanalen, en management van marketing-resources. De unieke oplossing van Unica omvat een opslagsysteem voor marketinginformatie, dat marketeers in staat stelt om marketinggegevens en -middelen eenvoudig te beheren, verschillende campagneonderdelen snel samen te voegen en de resultaten bij te houden en te evalueren.

Unica is opgericht in 1992. Het hoofdkantoor bevindt zich in Waltham (Massachusetts, VS). De Benelux-kantoren van Unica zijn gevestigd in Amsterdam en Brussel. Bezoek www.unica.com voor meer informatie.