Ingezonden persbericht
HOI Q2 2008: Tijdschriften van G+J Uitgevers stijgen verder
Gala, Quest en National Geographic Traveler in de lift
Diemen, 1 oktober 2008
Enorme verkochte oplagestijging van bijna 200% voor Gala
Gala, hét wekelijkse internationale stars, fashion & lifestyle magazine laat in de periode van Q1 naar Q2 in 2008 een stijging zien in de betaalde kernoplage van ruim 78.022 exemplaren per week, een stijging van ongeveer 200%. De verspreide oplage steeg zelfs naar 81.610 exemplaren.
G+J Uitgevers domineert segment Populair Wetenschappelijk
Het hele segment Populair Wetenschappelijk waarin G+J vertegenwoordigd is met marktleiders Quest en National Geographic Magazine stijgt 17%. Ondanks nieuwe (en dalende) concurrenten, stijgt Quest gestaag verder tot een betaalde kernoplage van inmiddels 183.360 exemplaren, een stijging van ruim 15% t.o.v. dezelfde periode vorig jaar. National Geographic Magazine blijft stabiel met 112.314 verkochte exemplaren per maand.
In verspreide oplage laat het 2e kwartaal 2008 voor Quest een stijging zien van 11% naar 198.788 exemplaren, vlak onder de magische 200.000 grens.
Oplagestijging van 13% voor National Geographic Traveler
In het 2e kwartaal van 2008 heeft National Geographic Traveler, 's werelds meest gelezen reismagazine, 36.073 exemplaren verspreidt. Dit zijn 4.177 exemplaren meer sinds het vorige kwartaal in 2008, een stijging van 13%.