OHRA zet commerciallijn door met Bassie's: He, buurman, baby?!

01/10/2008 05:30

Creative Venue BV

Arnhem, 1 oktober 2008

OHRA zet succesvolle commerciallijn door bij aftrap zorgcampagne 2008

Baby op late leeftijd voor clown Bassie

Voor je het weet woon je als vrijgezel samen, of krijg je een kind en vorm je een gezin. In de nieuwe commercial gooit clown Bassie - net als in de voorjaarscommercial ('Hé, buurman bakkie?!') roet in het eten. Met het irritante maar grappige 'Hé, buurman baby?!' wordt het de jonge vader snel duidelijk dat hij niet de vader is van de pasgeboren baby met clownsneus en rode piekharen. OHRA biedt vanzelfsprekend soelaas met een aanvullende zorgverzekering volledig afgestemd op zijn (nieuwe) levensfase als aankomend vrijgezel.

Individualiseringtrend aanvullende verzekeringen zet door

Een gezin met kleine kinderen heeft behoefte aan andere zorg dan ouderen waarvan de kinderen de deur uit zijn. Zwangerschapshulp, ondersteuning bij de overgang, vergoeding van erectiepillen of beugels voor pubers, niet iedereen heeft op elk moment in zijn leven dezelfde zorgvergoeding nodig. OHRA zet daarom in 2009 wederom fors in op de individualiseringstrend in zorg waar onnodig verzekerd zijn taboe is. De direct verzekeraar biedt volgend jaar haar verzekerden, die wisselen van levensfase, de mogelijkheid door het jaar heen te switchen van aanvullende verzekering.

In het nieuwe zorgseizoen presenteert OHRA speciale levensfase georiënteerde zorgpakketten voor studenten, singles, stellen die samenwonen (duo's), gezinnen met jonge en oudere kinderen, en gezinnen waarbij de kinderen al de deur uit zijn. De voordelen die het switchen ofwel 'meegroeien' oplevert, probeert clown Bassie in de nieuwe TV commercial van OHRA op geheel eigen wijze aan verzekerd Nederland duidelijk te maken.

OHRA kiest er bewust voor het kosteloos meegroeien naar een nieuwe levensfase met een lach en dus toegankelijk te communiceren. OHRA directielid Hanneke Jukema heeft veel vertrouwen in de koers die de verzekeraar kiest: "We weten inmiddels dat consumenten niet onnodig verzekerd willen zijn, en zeker niet willen betalen voor onnodige extra's in een aanvullende verzekering. Voor onze bestaande klanten hebben we de aanvullende zorgverzekeringen voor 2009 nog meer weten toe te spitsen op de verschillende levensfases. Begin november presenteren we deze. Consumenten die nu elders verzekerd zijn willen we duidelijk maken dat een aanvullende zorgverzekering die is afgestemd op je leefsituatie loont, en direct méér relevante zorg en besparingen oplevert."

OHRA laat met haar nieuwe commercial zien dat het wisselen van aanvullende verzekering heel makkelijk te regelen is en zo is gebeurd. De OHRA Meegroeiservice is de rode draad die alle levensfasen aan elkaar rijgt. De campagne loopt tot het einde van dit jaar. Voor meer informatie: www.ohra.nl/zorg





http://www.ohra.nl/zorg