Gordon Henry treedt in dienst bij Spotzer Media om leiding te geven aan de activiteiten in Noord-Amerika

01/10/2008 14:05

PR Newswire

NEW YORK, October 1 /PRNewswire/ --

- Gouden Gids-veteraan benoemd tot President van pionier op het gebied van videocommercials.

Spotzer Media Group, BV, een technologisch hoogstaand creatief bureau dat samenwerkt met mediabedrijven en uitgevers van gouden gidsen wereldwijd om adverteren via video eenvoudig en betaalbaar te maken voor bedrijven met een lokaal bereik, heeft vandaag bekendgemaakt dat Gordon Henry tot het bedrijf is toegetreden als President van haar snel groeiende activiteiten in Noord- en Zuid-Amerika.

Henry, die zal gaan werken vanuit het kantoor in New York, is een buitengewoon deskundige mediadirecteur met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van adverteren, het uitgeven van gouden gidsen en kranten, en direct marketing. Sinds 2001 was hij werkzaam bij Yellowbook, waar hij de functie bekleedde van Chief Marketing Officer en Senior Vice President.

Bij Yellowbook gaf Henry leiding aan de uitbreiding van het assortiment gedrukte en online producten, en de bevordering van de nationale naamsbekendheid van het bedrijf. Yellowbook is onderdeel van Yell Group en is de meest vooraanstaande onafhankelijke uitgever van gouden gidsen, zowel op papier als online, in de VS.

Daarvoor bekleedde Henry functies op het gebied van marketing en bedrijfsontwikkeling bij Knight Ridder/Philadelphia Newspapers Inc. en Columbia House Company. Hij heeft een MBA-opleiding van de Wharton Business School afgerond, een Masters in International Affairs van de universiteit van Pennsylvania behaald, en heeft en zijn Bachelor examen afgelegd aan de universiteit van Yale.

"Gordon beschikt over een enorm inzicht in het denken van de lokale bedrijf en de mediabedrijven die de lokale advertentiemarkt beheersen," aldus Andrew D. Klein, oprichter en CEO van Spotzer. "Hij beschikt over de volmaakte eigenschappen en kennis om onze leidende positie op het gebied van het leveren van innovatieve producten en diensten aan plaatselijke bedrijven door middel van channel-deals te versterken."

Sinds 2006 vervult Spotzer een pioniersrol op het gebied van het creëren van kant-en-klare video's voor bedrijven. Gebruikmakend van een wereldwijd netwerk van creatieve professionals en baanbrekende technologieën voor het maken van videocommercials, heeft het bedrijf een collectie opgebouwd van duizenden voorgeproduceerde video's van hoge kwaliteit. De adverteerder kan een exclusieve regionale licentie voor een video aanschaffen en deze vervolgens persoonlijk maken met een professioneel geschreven en geproduceerde voice over en titels, logo's en foto's van de mensen, producten en percelen van het bedrijf. De kosten van deze video's van hoge kwaliteit bedragen slechts een fractie van de kosten van video's op maat, en ze zijn veel eenvoudiger te maken.

Spotzer maakt gebruik van dezelfde processen en technologieën voor het maken van videocommercials voor lokale bedrijven die zich bezig houden met direct-response en brand-advertising. De video bibliotheek van Spotzer bevat honderden reclamespots van hoge kwaliteit die op efficiënte wijze kunnen worden aangepast en geschikt gemaakt voor televisie, internet, en tv-netwerken buitenshuis.

"Spotzer heeft een indrukwekkende, schaalbare nieuwe methode opgebouwd om lokale videocommercials met een hoge kwaliteit te vervaardigen tegen een prijs die betaalbaar is voor kleine en middelgrote bedrijven," voegt Henry toe. "Ik verheug me erop mijn ervaring en contacten nu in te zetten voor het besturen van de snelgroeiende activiteiten van het bedrijf in Noord- en Zuid-Amerika. Met de groeiende beschikbaarheid van breedband en de ontwikkeling van steeds krachtigere technologieën voor gericht adverteren, beschikken we over een unieke gelegenheid om een groot bedrijf op te bouwen dat op één lijn staat met traditionele en nieuwe mediapartners van over de hele wereld."

Over de Spotzer Media Group

Spotzer Media Group, BV (http://www.spotzer.com) is een technologisch hoogstaand creatief bureau dat samenwerkt met mediabedrijven en uitgevers van gouden gidsen wereldwijd om adverteren via video eenvoudig en betaalbaar te maken voor bedrijven met een lokaal bereik. Spotzer is gevestigd in Amsterdam en biedt een collectie van kant-en-klare video's die door adverteerders kunnen worden aangepast met professioneel geschreven en geproduceerde voice over, titels, logo's en zelfs foto's en videobeelden van hun eigen mensen, producten en percelen. Spotzer ondersteunt daarnaast mediabedrijven en uitgevers bij het aanbieden van uitgebreide advertentiecampagnes op televisie, internet en narrow casting netwerken.

Contactpersonen voor Spotzer: New York, Sonja Kosman, Skosman@spotzer.com, +1-917-455-9450; Amsterdam, Jeroen Coppelmans, Jeroen@spotzer.com, +31-6-518-40443






-