Gordon Henry treedt in dienst bij Spotzer Media om leiding te geven aan de activiteiten in Noord-Amerika
01/10/2008 14:05
PR Newswire
NEW YORK, October 1 /PRNewswire/ --
- Gouden Gids-veteraan benoemd tot President van pionier op het gebied
van videocommercials.
Spotzer Media Group, BV, een technologisch hoogstaand creatief bureau dat
samenwerkt met mediabedrijven en uitgevers van gouden gidsen wereldwijd om
adverteren via video eenvoudig en betaalbaar te maken voor bedrijven met een
lokaal bereik, heeft vandaag bekendgemaakt dat Gordon Henry tot het bedrijf
is toegetreden als President van haar snel groeiende activiteiten in Noord-
en Zuid-Amerika.
Henry, die zal gaan werken vanuit het kantoor in New York, is een
buitengewoon deskundige mediadirecteur met meer dan 20 jaar ervaring op het
gebied van adverteren, het uitgeven van gouden gidsen en kranten, en direct
marketing. Sinds 2001 was hij werkzaam bij Yellowbook, waar hij de functie
bekleedde van Chief Marketing Officer en Senior Vice President.
Bij Yellowbook gaf Henry leiding aan de uitbreiding van het assortiment
gedrukte en online producten, en de bevordering van de nationale
naamsbekendheid van het bedrijf. Yellowbook is onderdeel van Yell Group en is
de meest vooraanstaande onafhankelijke uitgever van gouden gidsen, zowel op
papier als online, in de VS.
Daarvoor bekleedde Henry functies op het gebied van marketing en
bedrijfsontwikkeling bij Knight Ridder/Philadelphia Newspapers Inc. en
Columbia House Company. Hij heeft een MBA-opleiding van de Wharton Business
School afgerond, een Masters in International Affairs van de universiteit van
Pennsylvania behaald, en heeft en zijn Bachelor examen afgelegd aan de
universiteit van Yale.
"Gordon beschikt over een enorm inzicht in het denken van de lokale
bedrijf en de mediabedrijven die de lokale advertentiemarkt beheersen," aldus
Andrew D. Klein, oprichter en CEO van Spotzer. "Hij beschikt over de
volmaakte eigenschappen en kennis om onze leidende positie op het gebied van
het leveren van innovatieve producten en diensten aan plaatselijke bedrijven
door middel van channel-deals te versterken."
Sinds 2006 vervult Spotzer een pioniersrol op het gebied van het creëren
van kant-en-klare video's voor bedrijven. Gebruikmakend van een wereldwijd
netwerk van creatieve professionals en baanbrekende technologieën voor het
maken van videocommercials, heeft het bedrijf een collectie opgebouwd van
duizenden voorgeproduceerde video's van hoge kwaliteit. De adverteerder kan
een exclusieve regionale licentie voor een video aanschaffen en deze
vervolgens persoonlijk maken met een professioneel geschreven en
geproduceerde voice over en titels, logo's en foto's van de mensen, producten
en percelen van het bedrijf. De kosten van deze video's van hoge kwaliteit
bedragen slechts een fractie van de kosten van video's op maat, en ze zijn
veel eenvoudiger te maken.
Spotzer maakt gebruik van dezelfde processen en technologieën voor het
maken van videocommercials voor lokale bedrijven die zich bezig houden met
direct-response en brand-advertising. De video bibliotheek van Spotzer bevat
honderden reclamespots van hoge kwaliteit die op efficiënte wijze kunnen
worden aangepast en geschikt gemaakt voor televisie, internet, en
tv-netwerken buitenshuis.
"Spotzer heeft een indrukwekkende, schaalbare nieuwe methode opgebouwd om
lokale videocommercials met een hoge kwaliteit te vervaardigen tegen een
prijs die betaalbaar is voor kleine en middelgrote bedrijven," voegt Henry
toe. "Ik verheug me erop mijn ervaring en contacten nu in te zetten voor het
besturen van de snelgroeiende activiteiten van het bedrijf in Noord- en
Zuid-Amerika. Met de groeiende beschikbaarheid van breedband en de
ontwikkeling van steeds krachtigere technologieën voor gericht adverteren,
beschikken we over een unieke gelegenheid om een groot bedrijf op te bouwen
dat op één lijn staat met traditionele en nieuwe mediapartners van over de
hele wereld."
Over de Spotzer Media Group
Spotzer Media Group, BV (http://www.spotzer.com) is een technologisch
hoogstaand creatief bureau dat samenwerkt met mediabedrijven en uitgevers van
gouden gidsen wereldwijd om adverteren via video eenvoudig en betaalbaar te
maken voor bedrijven met een lokaal bereik. Spotzer is gevestigd in Amsterdam
en biedt een collectie van kant-en-klare video's die door adverteerders
kunnen worden aangepast met professioneel geschreven en geproduceerde voice
over, titels, logo's en zelfs foto's en videobeelden van hun eigen mensen,
producten en percelen. Spotzer ondersteunt daarnaast mediabedrijven en
uitgevers bij het aanbieden van uitgebreide advertentiecampagnes op
televisie, internet en narrow casting netwerken.
Contactpersonen voor Spotzer: New York, Sonja Kosman, Skosman@spotzer.com, +1-917-455-9450; Amsterdam, Jeroen Coppelmans, Jeroen@spotzer.com, +31-6-518-40443
-