Ingezonden persbericht
- PERSBERICHT -
101 Woonideeën op Woonbeurs Amsterdam
Creatieve kroonluchter van vuilnis
Hoofddorp, 29 september 2008 - Van 30 september t/m 5 oktober wordt in de RAI alweer de zestiende Woonbeurs Amsterdam gehouden. Dit jaar valt er niet alleen veel te zien, maar ook te doen. Milieubewuste woonliefhebbers kunnen hun groene hart ophalen bij een van de vele 101 Woonideeën-workshops.
Voor het 101 Woonideeën-atelier is 'bewust wonen' als uitgangspunt gekozen. In workshops wordt gewerkt met materialen die normaal gesproken in de vuilnisbak verdwijnen. Misschien moeilijk voor te stellen, maar van plastic wegwerpbakjes kun je een prachtige kroonluchter maken.
Zelf maken: Tord Boontje stoel
Ook de expositie van woonproducten van kunstenaars en jonge ontwerpers, zoals Jana Flohr en David Graas, sluit aan op dit hergebruikconcept. Er is ook een heel bijzondere eco-keuken van Refunc te zien.
Liefhebbers van ontwerper Tord Boontje kunnen ook zelf aan de slag. In het 101 Woonideeën-atelier is een unieke poster op A1 formaat op te halen met een uitgebreide werkbeschrijving van de stoel uit zijn Rough-and-Ready collectie.
Bekijken: de 101 badkamer
De onlangs geïntroduceerde badkamer van 101 Woonideeën, in samenwerking met Ideal Standard en ontworpen door Jasper Morrison, is ook live te bewonderen.
De stand van 101 Woonideeën staat in hal 11 op nr. 47. De Woonbeurs, een evenement van de woon- en buitenbladen van Sanoma Uitgevers, is geopend van dinsdag 30 september t/m zondag 5 oktober 2008. Kijk voor meer informatie op woonbeurs.nl
Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalden Sanoma Uitgevers en haar dochters en deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1100 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.
Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.
Sanoma Uitgevers geeft dit jaar voor de vijfde keer de charity glossy Pink Ribbon uit, waarvan de opbrengsten voor 100% naar de Stichting Pink Ribbon gaan. Het magazine dient twee doelen: enerzijds het inzamelen van geld en anderzijds het informeren over borstkanker. Pink Ribbon Magazine 2007 heeft een recordbedrag van totaal ¤ 1.030.323,80 opgebracht. Meer informatie op: www.pinkribbonmagazine.nl.
Noot voor de redactie (
Ingezonden persbericht