Persbericht op PR Newswire het best opgepikt

30/09/2008 09:06

PR Newswire

LONDEN, September 30 /PRNewswire/ -- Persberichten die verspreid zijn door PR Newswire, de Britse partner van ANP Pers Support, worden vaker door de media opgepikt dan kopij van concurrerende diensten. Dit meldt het onafhankelijk marktonderzoekbureau Diagnostics Plus (Pennsylvania) na een onderzoek binnen de commerciële nieuwsbranche.

Voor het zien van de Multimedia News Release, klik hier: http://www.prnewswire.com/mnr/prnewswire/35169/

Diagnostics Plus volgde gedurende drie maanden twintig willekeurige persberichten, die werden aangeboden door vijf verschillende distributeurs. In online contentlibraries LexisNexis en Factiva werd gekeken in hoeverre de persberichten door de media werden opgepikt. Gelet werd op artikelen met een verwijzing naar de inhoud van het persbericht, gepubliceerd na de datum en het tijdstip van het persbericht. Herpublicatie van het persbericht in ongewijzigde vorm werd niet meegeteld.

PRN versloeg de concurrentie in alle gemeten categorieën, bleek uit het onderzoek. De persberichten van PRN werden in 55 procent van de gevallen opgepikt, tegenover 43 procent van de berichten van Marketwire, 38 procent van de berichten van Business Wire en 37 procent van de berichten van PrimeNewswire. PRN bewijst zich ook in de rankings bij Google, Wikipedia en blogsites, zoals Diggs en Delicious.

"Succesvolle verspreiding van nieuws houdt meer in dan een bericht op 'het net' zetten. Het vraagt om geavanceerde technologie, het vermogen nieuws wereldwijd te verspreiden en een grondig inzicht in de media-industrie. Dat wij de nieuwsmedia altijd hebben bejegend alsof het onze eigen klanten zijn, werpt nu zijn vruchten af voor onze opdrachtgevers" aldus David Armon, President PR Newswire.

PR Newswire Association LLC is specialist in gerichte wereldwijde persberichtenverspreiding, meting en broadcasting voor commerciële, overheids, -en non profitorganisaties. PRN werd opgericht in 1954 en heeft kantoren in 14 landen. Het materiaal van PR Newswire wordt beschouwd als een steunpilaar voor nieuwsreporters, beleggers en individuele gebruikers die behoefte hebben aan het laatste nieuws, rechtstreeks van de bron. PRN is een dochter van United Business Media, Londen.

ANP Pers Support is, gekoppeld aan het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP), de Nederlandse afgevaardigde van PRN en bedient organisaties met dezelfde mediabereikbaarheid en service als PRN.

Diagnostics Plus is gespecialiseerd in markt- en mediaonderzoek voor klanten in diverse sectoren. Zij is lid van diverse belangrijke onderzoeksorganisaties, met inbegrip van de Council for Marketing and Opinion Research (CMOR), Market Research Association (MRA) en de Council of American Survey Research Organizations (CASRO).

Contactpersonen voor de media: Jason Rando voor PR Newswire
+1-646-536-7025 Of e-mail: jrando@theruthgroup.com

Samantha Proctor, Marketing Communications Director van PR Newswire Europe +44-20-7454-5115 Of e-mail samantha.proctor@prnewswire.co.uk

Voor volledige informatie over de producten en diensten van PR Newswire: marketing@prnewswire.co.uk Of bezoek http://www.prnewswire.co.uk Contactpersonen voor de media: Jason Rando voor PR Newswire +1-646-536-7025 Of e-mail: jrando@theruthgroup.com; Samantha Proctor, Marketing Communications Director van PR Newswire, Europe +44-20-7454-5115 Of e-mail samantha.proctor@prnewswire.co.uk; Voor volledige informatie over de producten en diensten van PR Newswire: marketing@prnewswire.co.uk






-