Persbericht op PR Newswire het best opgepikt
30/09/2008 09:06
PR Newswire
LONDEN, September 30 /PRNewswire/ -- Persberichten die verspreid zijn door PR Newswire, de Britse partner van
ANP Pers Support, worden vaker door de media opgepikt dan kopij van
concurrerende diensten. Dit meldt het onafhankelijk marktonderzoekbureau
Diagnostics Plus (Pennsylvania) na een onderzoek binnen de commerciële
nieuwsbranche.
Voor het zien van de Multimedia News Release, klik hier:
http://www.prnewswire.com/mnr/prnewswire/35169/
Diagnostics Plus volgde gedurende drie maanden twintig willekeurige
persberichten, die werden aangeboden door vijf verschillende distributeurs.
In online contentlibraries LexisNexis en Factiva werd gekeken in hoeverre de
persberichten door de media werden opgepikt. Gelet werd op artikelen met een
verwijzing naar de inhoud van het persbericht, gepubliceerd na de datum en
het tijdstip van het persbericht. Herpublicatie van het persbericht in
ongewijzigde vorm werd niet meegeteld.
PRN versloeg de concurrentie in alle gemeten categorieën, bleek uit het
onderzoek. De persberichten van PRN werden in 55 procent van de gevallen
opgepikt, tegenover 43 procent van de berichten van Marketwire, 38 procent
van de berichten van Business Wire en 37 procent van de berichten van
PrimeNewswire. PRN bewijst zich ook in de rankings bij Google, Wikipedia en
blogsites, zoals Diggs en Delicious.
"Succesvolle verspreiding van nieuws houdt meer in dan een bericht op
'het net' zetten. Het vraagt om geavanceerde technologie, het vermogen nieuws
wereldwijd te verspreiden en een grondig inzicht in de media-industrie. Dat
wij de nieuwsmedia altijd hebben bejegend alsof het onze eigen klanten zijn,
werpt nu zijn vruchten af voor onze opdrachtgevers" aldus David Armon,
President PR Newswire.
PR Newswire Association LLC is specialist in gerichte wereldwijde
persberichtenverspreiding, meting en broadcasting voor commerciële,
overheids, -en non profitorganisaties. PRN werd opgericht in 1954 en heeft
kantoren in 14 landen. Het materiaal van PR Newswire wordt beschouwd als een
steunpilaar voor nieuwsreporters, beleggers en individuele gebruikers die
behoefte hebben aan het laatste nieuws, rechtstreeks van de bron. PRN is een
dochter van United Business Media, Londen.
ANP Pers Support is, gekoppeld aan het Algemeen Nederlands Persbureau
(ANP), de Nederlandse afgevaardigde van PRN en bedient organisaties met
dezelfde mediabereikbaarheid en service als PRN.
Diagnostics Plus is gespecialiseerd in markt- en mediaonderzoek voor
klanten in diverse sectoren. Zij is lid van diverse belangrijke
onderzoeksorganisaties, met inbegrip van de Council for Marketing and Opinion
Research (CMOR), Market Research Association (MRA) en de Council of American
Survey Research Organizations (CASRO).
Contactpersonen voor de media: Jason Rando voor PR Newswire
+1-646-536-7025 Of e-mail: jrando@theruthgroup.com
Samantha Proctor, Marketing Communications Director van PR Newswire
Europe +44-20-7454-5115 Of e-mail samantha.proctor@prnewswire.co.uk
Voor volledige informatie over de producten en diensten van PR Newswire:
marketing@prnewswire.co.uk Of bezoek http://www.prnewswire.co.uk
Contactpersonen voor de media: Jason Rando voor PR Newswire +1-646-536-7025 Of e-mail: jrando@theruthgroup.com; Samantha Proctor, Marketing Communications Director van PR Newswire, Europe +44-20-7454-5115 Of e-mail samantha.proctor@prnewswire.co.uk; Voor volledige informatie over de producten en diensten van PR Newswire: marketing@prnewswire.co.uk
-